پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۹۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تانکر ۱۸ هزار لیتری ماده شیمیایی آمونیاک ساعاتی قبل در شهرستان بویین زهرا واژگون شد.
شعار سال: قدرت الله مهدیخانی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر واژگونی یک دستگاه تریلر حاوی مواد شیمیایی آمونیاک در حوالی شهر عصمت آباد از توابع شهرستان بویین زهرا، بلافاصله ایستگاه‌های آتش نشانی عصمت آباد، بویین زهرا و قزوین به همراه نیرو‌های امدادی هلال احمر، اورژانس، راهداری و نیروی انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به خطرپذیری و اشتعال بالای این ماده شیمیایی، در اینگونه موارد بلافاصله محل حادثه تا شعاع ۱۵۰ متری باید تخلیه کامل شود.
به گفته این مسوول مدیریت بحران، تانکر واژگون شده از اصفهان عازم استان آذربایجان غربی بوده است که در قزوین دچار سانحه می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران قزوین با اشاره به علت این حادثه، یادآور شد: بی احتیاطی از سوی راننده تریلر و برخورد با نیوجرسی‌های حاشیه راه، علت اولیه این حادثه گزارش شده است.
مهدیخانی با بیان اینکه قزوین، گذرگاه ۱۱ استان کشور است، اضافه کرد: این پنجمین حادثه واژگونی مواد شیمیایی و خطرزا در استان طی سال جاری بوده است که نشان دهنده میزان بالای تردد تریلر‌های حامل مواد شیمیایی در استان است و باید برنامه ریزی و آمادگی لازم برای مدیریت و کنترل حوادث مشابه را در استان داشته باشیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۱۶مهر ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۴۹۶۵۴۰، irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین