پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۶۲۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شایعه‌ای مبنی بر خوب نبودن گزارش پالایشی‌ها در بازار پیچیده شده که می‌تواند در ریزش بازار اثرگذار باشد.
شعار سال: محمد خبری زاد کارشناس بازار سرمایه با نظر به مشخص شدن رئیس کل بانک مرکزی و انتشار گزارش‌های خوب شهریور ماه شرکت‌ها ریزش روز گذشته بورس را عجیب دانست و گفت: شایعه‌ای مبنی بر خوب نبودن گزارش صنعت پالایشی در بازار پیچیده است که احتمالا ریشه اُفت بازار در این شایعه باشد.

وی ادامه داد حتی با اعلام قیمت فرآورده‌های نفتی ممکن است گزارش این صنعت خوب و مثبت نباشد، زیرا این شایعه در بازار ترس ایجاد کرده و منفی روز گذشته بازار نیز با منفی شدن سهام شرکت‌های پالایشی شروع شده است؛ بنابراین این شایعه در منفی امروز بازار بی‌تأثیر نبوده است. همین طور قیمت دلار ریزش داشت که تا حدودی بر عمیق‌تر شدن منفی‌های بازار سرمایه اثر گذاشت.
 
اثر شایعات مناسب نبودن گزارش فصلی پالایشی‌ها بر ریزش بورس

خبری‌زاد عنوان کرد: بورس شکل نوسانی به خود گرفته است. به این معنی که صندوق تثبیت و توسعه بازار در زمان منفی می‌خرند و در زمان مثبت شدن بازار فروشنده می‌شوند. بازار نیز در مقابل، هوشمندانه عمل می‌کنند و دست به همین اقدام می‌زند. در چهارشنبه هفته گذشته پول‌های بسیار قوی اقدام به فروش در بازار کردند و حالا منتظر هستند تا بازار چند روزی منفی بخورد و باز اقدام به خرید کنند، تاثیر این عامل در ریزش، از شایعه و کاهش قیمت دلار بیشتر است.

کارشناس بازار سرمایه به این پرسش که آیا منفی‌های بازار می‌تواند تحت تاثیر شایعه تغییر رئیس سازمان بورس اتفاق افتاده باشد؟ پاسخ داد: منفی روز قبل نمی‌توانند دستوری باشند. در بازار دیروز حقوقی‌ها قدرت زیادی نداشتند و تنها جایی که این قدرت برای دستکاری وجود دارد در صندوق توسعه بازار است، که قطعاً دستکاری در بازار اتفاق نیفتاده است. در رابطه با شایعه تغییر رئیس سازمان بورس نیز باید بگوییم عملکرد دهنوی در دوره ریاستش مناسب بوده و سلطانی‌نژاد نیز عملکرد خوبی را در بورس کالا از خود نشان داده است؛ بنابراین نمی‌توانیم منفی‌های روز گذشته را با این شایعه مرتبط بدانیم.

خبری‌زاد در پایان عنوان کرد: با نظر به عواملی، چون مثبت بودن قیمت‌های جهانی، تثبیت قیمت نفت بالای ۸۰ دلار، گزارش‌های ماهانه خوب شهریور ماه و احتمالاً گزارش ۶ ماهه خوب شرکت‌ها، ریزش روز قبل بازار بسیار عجیب و غیر قابل پیش بینی بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گسترش، تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰، کد خبر:۲۰۷۳۹۲، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
0
0
شایعات چقدر زیاد میتونه روی بازار و یا موارد دیگه تأثیر بزاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین