پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۲۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
بحران برق در شش ماه اول سال موجب شده بود شرکت برق دست به خاموشی برق خانگی و برق صنایع بزند. حالا ابراهیم رئیسی، بعد از بازدید خود از نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد مقدمات افزایش ظرفیت این نیروگاه، فراهم شده است.

شعار سال:بحران برق در شش ماه اول سال موجب شده بود شرکت برق دست به خاموشی‌ برق خانگی و برق صنایع بزند. حالا ابراهیم رئیسی، بعد از بازدید خود از نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد مقدمات افزایش ظرفیت این نیروگاه فراهم شده است.
 
حمیدرضا صالحی، عضو هیات مدیره سندیکای برق به تجارت‌نیوز می‌گوید: استفاده از نیروگاه‌های حرارتی در ایران صرفه اقتصادی بیشتری دارد.
 
صالحی با تکیه بر همین موضوع ادامه می‌دهد: نیروگاه‌های تجدیدپذیر فقط یک درصد از برق ما را تامین می‌کنند. تنها ۸۰۰ مگاوات از ۸۵ هزار مگاوات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.
 
این کارشناس برق بیان می‌کند: با صرف هزینه و زمان بسیار زیاد، چنین وعده‌ای محتمل است. کمبود برق در تابستان گذشته اتفاق افتاد و سال بعد هم تکرار می‌شود. اگر بتوانیم ظرفیت اضافه نیروگاه بوشهر را تا سال آینده به مدار برسانیم شاید قطعی برق سال کمتر شود.

وعده ساخت نیروگاه چقدر توجیه‌پذیر است؟
 
صالحی، شفاف‌سازی می‌کند: نیروگاه اتمی، ۱۰ برابر نیروگاه حرارتی هزینه‌بردار است.
 
او مقایسه می‌کند: اگر نیروگاه حرارتی هزار مگاواتی، ۵۰۰ میلیون دلار باشد، تولید هزارمگاوات برق در نیروگاه اتمی، حدود ۵ میلیارد دلار می‌شود.
 
به نظر می‌‌رسد کارشناسان هم با توجه به وجود منابع گاز در ایران، ساخت نیروگاه حرارتی در ایران را منطقی‌تر می‌دانند. البته که نیروگاه اتمی هم مزایایی دارد و آلاینده کم این نوع نیروگاه با محیط زیست سازگارتر است.
 
گفتنی است زباله‌های سوختی این نوع نیروگاه باید با روش‌های خاص دفع شود که باید دید آیا ایران می‌تواند چنین استاندارهایی را رعایت کند یا نه؟
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز ، تاریخ انتشار: 18 مهر 1400، کدخبر:586589 ،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
وعده‌های زیادی داده میشه ولی تقریبا تعداد کمی از وعده‌ها به مرحله عمل میرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
این مقدمات افزایش ظرفیت چطور آماده شده‌اند و ۵ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین