پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
دستگاه‌های نظارتی با استناد به جزئیات ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، ادامه‌ فعالیت مدیرعامل فعلی ستاره خلیج فارس را غیرقانونی ارزیابی کرده‌اند.
شعار سال: دستگاه‌های نظارتی با استناد به جزئیات ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، ادامه‌ی فعالیت مدیرعامل فعلی ستاره خلیج فارس را غیرقانونی ارزیابی کرده‌اند.

ستاره خلیج فارس در ماه‌های گذشته با حواشی بسیاری روبه‌رو بوده است و بنا بر اطلاعاتی که به ما رسیده است، ادامه‌ی فعالیت «محمدعلی دادور» مدیرعامل این شرکت دیگر میسر نخواهد بود.

دستگاه‌های نظارتی و تصمیم‌گیر با استناد به جزئیات ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع امکان مأموریت کارمندان در مؤسسات غیردولتی از سوی شورای توسعه مدیریت و سرمایه، ادامه‌ی فعالیت مدیرعامل فعلی ستاره خلیج فارس را که استخدام رسمی وزارت نفت و مأمور به خدمت در این شرکت خصوصی بوده است، غیرقانونی تشخیص داده‌اند.

ماجرا از این قرار است که ماده ۱۲۰ قانون مدیریت خدمات کشوری مأموریت را یکی از حالات کارمندان رسمی تعیین کرده است و تسری آن به سایر وضعیت‌های استخدامی ازجمله پیمانی و قراردادی برخلاف ماده مذکور است. ماده ۷ قانون مدیریت نیز کارمند دستگاه اجرایی را تعریف کرده و در ماده ۵ قانون مذکور نیز دستگاه اجرایی تعریف شده لذا مأمور شدن کارمندان در مؤسسات غیردولتی مغایر با خدمت کارمند در دستگاه اجرایی موضوع تعریف ماده ۷ قانون مذکور است چراکه عملاً منفصل کننده مأمور از خدمت در دستگاه اجرایی خواهد بود و کارمند به شغلی مشغول می‌شود که در ساختار سازمانی موضوعیتی ندارد. در بند (ب) ماده ۱۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری از وظایف شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی موافقت با مأموریت کارکنان به مؤسسات غیردولتی نیست و وظایف آن شورا همخوان شکل و ماهیت آنچه در مقررات مورد شکایت تحمیل شده به نظر نمی‌رسد و این اقدامی خارج از حدود اختیار و مغایر با قانون است.

همچنین با عنایت به حکم مقرر در ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاه اجرایی مذکور در ماده ۱۲۱ این قانون، شامل تمامی وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهاد‌های عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌هایی است که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است و به‌موجب ماده ۳ قانون مدیریت خدمات کشوری نیز مؤسسه یا نهاد عمومی غیردولتی واحد سازمانی مشخصی است که دارای استقلال حقوقی است و با تصویب مجلس شورای اسلامی ایجاد شده و بیش از ۵۰ درصد بودجه سالانه آن از محل منابع غیردولتی تأمین می‌شود و عهده‌دار وظایف و خدماتی است که جنبه عمومی دارد، بنابراین و با توجه به موازین قانونی فوق، تعریف مؤسسه و نهاد عمومی غیردولتی شامل سازمان‌ها و مؤسسات غیردولتی خصوصی که از شمول تعریف نهاد عمومی غیردولتی خارج هستند، نمی‌شود.

با این تفاسیر باید دوران خدمت محمدعلی دادور در ستاره خلیج فارس را تمام شده دانست؛ موضوعی که گمانه‌زنی‌ها در رابطه با جایگزین‌های وی را تقویت می‌کند و این بار باید منتظر اجرای صحیح قانون در رابطه با این مدیر پرحاشیه باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۴۵۹۴۵، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عارف
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
0
0
.......... عامل فاسدترین ............. هست تف به شرفش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین