پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۶۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: این دبیرخانه در حال تدوین و تعریف قانون عدم منافع در این مناطق برای تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از ایجاد رانت و فساد است.

شعار سال: سعید محمد عصر چهارشنبه در نود و یکمین جسله شورای اداری جزیره کیش اظهار داشت: بر اساس این قانون دیگر وابستگان درجه یک و ۲ مدیران سازمان های مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی حق ندارند در حوزه ماموریتی آن فعالیت های اقتصادی و پیمانکاری انجام دهند.
 
وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه فعلی دبیرخانه فاصله گیری مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از اهداف خود است افزود: این فاصله گیری موجب شده که مسوولان طراز اول نظام دچار یک شبهه نسبت به این مناطق شده باید برای رفع این مساله هرچه زودتر سهم مناطق آزاد شاخص های اقتصادی و فرهنگی به صورت قابل ملموس ارتقا دهیم.
 
محمد گفت: تدوین سند راهبردی  این دبیرخانه با مشارکت سازان های مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در یک فرصت سه ماهه  و احیای ماده ۶۵ قانون مدیریت مناطق آزاد تجاری مبنی بر معافیت های مالیاتی، ایجاد بوس بین الملل، امکان فروش ارزی برای تامین منابع مالی، سرمایه گذاری کیف پول رمز ارز و ساماندهی رمز ارزها به عنوان راهکارهای بازگشت این مناطق به اهداف خود در حال پیگیری است.
 
ارتقای سطح خدمات به بومیان و ساکنان راهبرد محوری در کیش
 
مشاور رییس جمهور با اشاره به سفر سه روزه خود به جزیره کیش و شنیدن نکته نظرات مردم و اقشار مختلف اظهار داشت: در  این راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی، فعال سازی بیمه خدمات درمانی و خروج بخش درمان از انحصار مهمترین رویکرد این دبیرخانه است.
 
سعید محمد اظهار داشت: یکی از دغدغه های مردم تبعیض و بی عدالتی است که با تدوین شیوه نامه از تبعیض و بی عدالت جلوگیری و عدالت اجتماعی و اقتصادی مرتفع می شود.
 
مشاور رییس جمهور بر ضرورت ایجاد اشتغال بومیان در بخش های کارگری و فارغ التحصیلان که مورد بی مهری قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: در قراردادهای سرمایه گذاری باید تعهدی برای مالک پروژه ایجاد شود که تعداد مشخصی از بومیان را در زمان ساخت و پس از بهره برداری از طرح جذب کند و با این روش دیگر بومی بی کار در منطقه آزاد کیش وجود نخواهد داشت.
 
وی در خصوص ارایه خدمات شایسته به جامعه کارگری کیش، بیان داشت: باید جامعه کارگری کیش از اعتبار فیش حقوقی جهت دریافت تسهیلات بانکی و دیگر خدمات مورد نیاز بهره مند شود.
 
وی از رضایتمندی مردم از ارائه خدمات تاکسی اینترنتی در جزیره کیش خبر داد و بیان داشت: نمی توان جلوی کسب و کارها را گرفت؛ باید رانندگان تاکسی سریع دانش خود را به روز کرده و خود را با شرایط روز تطبیق دهند.
 
محمد با بیان این که باید صیادی و کسب و کارهای حلال رونق پیدا کند و در راستای تامین بنزین با نرخ دولتی بر ارائه خدمات در اسکله صیادی نظارت دقیق شود، افزود: صیادان باید بدون واسطه صیدهای خود را به مشتریان عرضه کنند تا رضایت صیاد و مشتری جلب شود.
 
وی به انعقاد برخی از قراردادهایی اشاره داشت که هیچ ‌گونه کنترل و نظارتی بر سرمایه گذار نبود و مسایل حقوقی زیادی را به دنبال داشته است، گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه های به کمک قوه قضائیه و وزارت اطلاعات نیاز داریم.
 
محمد مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برای حضور سه روزه در رویداد نمایشگاهی و همایشی آیفیکس ۲۰۲۱ به کیش سفر کرده است.
 
وی سفر خود به این جزیره را با حضور در مزار شهدای گمنام و تجدید بیعت با شهدا و امام شهیدان آغاز کرد.
 
گشایش رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش (نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت ، گاز و پتروشیمی مناطق آژاد و ویژه اقتصادی کشور)، حضور در غرفه ها و نشست با سرمایه گذاران شرکت کننده در این رویداد از برنامه های سفر وی است.
 
وی همچنین درجریان سفر سه روزه خود به جزیره کیش با سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی،استاندار هرمزگان،ائمه جمعه و فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش دیدار کرده و از طرح های نیمه تمام و واحدهای صنعتی و تولیدی این جزیره بازدید می کند.
 
محمد ساعت ۲۱ روز سه شنبه دوم آبان از طریق برنامه تلویزیونی بازتاب شبکه کیش به صورت مستقیم با مردم این جزیره گفت و گو کرد.
 
وی پیش از این به مناطق آزاد تجاری اروند و انزلی سفر کرده بود و کیش سومین مقصد وی برای بازدید از مناطق آزاد تجاری جزیره است.
 
نمایشگاه و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی های تجدید پذیر در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی موسوم به رویداد آیفیکس ۲۰۲۱ کیش دوشنبه دوم تا چهارشنبه پنجم آبان سال جاری برگزار می شود.
 
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:   5 آبان  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84520452

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین