پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
ابراهیم وجدانی، از سلامت کامل خانه‌موزه اخوان ثالث خبر داد و درباره احتمال خرید منزل مجاور این خانه‌موزه به‌دلیل تصمیم مالک آن برای تخریب گفت: درصورتی که کارشناس رسمی دادگستری، وجود دیوار مشترک بین این دو ملک را رسما تایید و اعلام کند، گزینه خرید ملک مجاور خانه‌موزه قابل پیگیری و مذاکره خواهد بود.

شعار سال:ابراهیم وجدانی، مدیر روابط عمومی منطقه 6 درباره انتشار برخی خبر‌ها درباره آسیب به «خانه‌موزه اخوان ثالث» گفت: منزل مجاور «خانه‌موزه اخوان ثالث» ملک شخصی است و مالک آن با پرداخت عوارض، مجوز و پروانه تخریب و نوسازی دریافت کرده است. با توجه به حساسیت ملک اخوان، ایشان متعهد شدند که در جریان تخریب و نوسازی، نهایت احتیاط را داشته باشند و موارد ایمنی را به‌طور صحیح و کامل از شروع تا پایان رعایت کنند.
 
وی افزود: تا این تاریخ، هیچ عملیات تخریب در ملک مجاور این خانه‌موزه صورت نگرفته و تنها بخشی از دیوار خرپشته تخریب شده است و هیچگونه آسیبی به خانه‌موزه وارد نشده است. به‌علت حساسیت این بنا مهندس ناظرملک دارای پروانه، استعفا داده است تا تعیین مهندس ناظر جدید عملیات ساخت‌و‌ساز متوقف شده است.
 
وجدانی با اشاره به انتشار برخی خبر‌ها درباره آسیب‌دیدگی بخشی از دیوار خانه‌موزه اخوان ادامه داد: به‌نظر می‌رسد درباره آسیب‌دیدگی بخشی از دیوار «خانه‌موزه اخوان ثالث» متاسفانه مطالب ضد و نقیض منتشر شده است. یادآوری می‌کنم، مالک خانه ـ همسایه خانه‌موزه ـ به اخذ مجوز برای تخریب اقدام کرده و شهرداری منطقه 6 با دریافت استعلام و اخذ تاییدیه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران برای صدور مجوز به این مالک، اقدام کرده است؛ بنابراین براساس قانون، مجاز نیستیم از فرآیند تخریب و نوسازی ممانعت کنیم، اگر شهرداری به این عمل اقدام کند، قانون برای مالک حق شکایت و پیگیری حقوق مکتسبه را قائل خواهد شد.
 
مدیرروابط عمومی منطقه 6 با اشاره به اینکه مرور زمان، خانه اخوان را دچار فرسودگی کرده است، افزود: شهرداری منطقه 6 به «خانه‌موزه اخوان ثالث» به‌عنوان منزل یکی از مفاخر ایرانی، نگاه ویژه‌ای دارد. شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران که از بدنه شهرداری محسوب می‌شود، حفاظت از خانه‌موزه این شاعر معاصر را پیگیری می‌‌کند و دراین موضوع دغدغد‌‌مند است؛ بنابراین امید‌واریم برای این خانه‌موزه، اتفاق ناخوشایندی پیش نیاید.
 
وجدانی در پاسخ تصمیم شهرداری منطقه 6 درباره خرید منزل مجاور «خانه‌موزه‌ اخوان» گفت: درصورتی که کارشناس رسمی دادگستری، وجود دیوار مشترک بین این دو ملک را رسما تایید و اعلام کند، گزینه خرید ملک مجاور خانه‌موزه قابل پیگیری و مذاکره خواهد بود زیرا در صورت وجود دیوار مشترک عملیات تخریب و نوسازی با سختی و آسیب احتمالی به موزه مواجه خواهد شد؛ لذا تا تعیین این موضوع باید صبر کرد و در صورت عدم وجود دیوار مشترک با نظارت شهرداری و مهندس ناظر نهایت دقت در تخریب و نوسازی باید از سوی سازنده صورت گیرد و این مهم به‌طور جدی و نظارت‌های مستمر انجام خواهد شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایبنا، تاریخ انتشار: 9  آبان  1400، کدخبر: 313051، www.ibna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین