پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
ولی جهانی، معاون میراث‌فرهنگی گیلان از ایجاد سایت موزه سنگ قبور آستارا در محوطه بقعه شیخ خیوی این شهرستان خبر داد و افزود: مقدمات لازم به منظور احداث سایت‌موزه سنگ قبور اسلامی شهرستان آستارا در بقعه شیخ محمود خیوی فراهم شده است.

شعار سال: معاون میراث‌فرهنگی گیلان از ایجاد سایت موزه سنگ قبور آستارا در محوطه بقعه شیخ خیوی این شهرستان خبر داد.
 
ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: مقدمات لازم به منظور احداث سایت‌موزه سنگ قبور اسلامی شهرستان آستارا در بقعه شیخ محمود خیوی فراهم شده است.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان اضافه کرد: این سایت موزه با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با فرمانداری شهرستان، بخشداری مرکزی، اداره اوقاف و امور خیریه و همچنین گروه‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در محوطه بقعه شیخ خیوی شهرستان آستارا راه‌اندازی خواهد شد.
 
جهانی اضافه کرد: در طی سال‌های گذشته فعالیت‌های مرمتی، نورپردازی و تهیه نقشه تعیین عرصه و حریم این بنای تاریخی از محل اعتبارات استانی و شهرستانی به انجام رسیده است.
 
او افزود: از بقعه شیخ محمود خیوی با قدمتی نزدیک به ۷۵۰ سال به عنوان یکی از آثار ارزشمند در متون تاریخی یاد شده و تبدیل این بنای ارزشمند به محوطه سایت‌موزه قبور اسلامی می‌تواند گامی مهم در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان آستارا در سطح ملی و بین‌المللی به شمار رود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری دیار میرزا ، تاریخ انتشار:  10 آبان1400، کدخبر: 655112، www.diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین