پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۷۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
سرپرست شهرداری فومن اعلام کرد: خبر جمع آوری مجسمه‌های فومن کذب محض است و تنها ۲ مجسمه برای مرمت برداشته شده است تا عملیان ترمیم بر روی آن انجام شود.

شعار سال: گلی چیرانی افزود: انتشار خبر جمع آوری مجسمه های فومن در برخی سایت های خبری به هیچ وجه صحت ندارد و مجسمه ها در روزهای آینده پس از مرمت در محل خود نصب می شوند.
 
وی با بیان اینکه فومن شهر مجسمه هاست و چطور ممکن است نسبت به جمع آوری این پیشینه اقدام شود، اظهار داشت: مرمت مجسمه ها علاوه بر اینکه برای سلامت آنها ضروری است ، بلکه مطالبه مردمی نیز محسوب می شود.
 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز اظهار داشت: مجسمه های فومن دارای قدمت تاریخی هستند و بعید است اقدام به جمع آوری آن صحت داشته باشد.
 
ولی جهانی گفت: مجسمه آناهیتا این شهر اخیراً در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و ۲۷ مجسمه دیگر این شهرستان نیز برای ثبت ملی آماده می شوند.
 
وی گفت : بررسی های ما نشان از برداشته شدن مجسمه ها برای مرمت دارد.
 
فومن به شهر مجسمه ها مشهور است

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار: 27  شهریور   1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84475433

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین