پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۶۴۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
رشد اقتصادی ۸ درصدی چه در کارزار انتخابات و چه پس از روی کارآمدن دولت‌های گوناگون بعد از انقلاب، همواره از وعده‌های روسای جمهور بوده است. بی شک رشد اقتصادی با حرف و شعار محقق نمی‌شود و اگر قرار باشد هدف ۸ درصد رشد تحقق یابد، باید پرسید چه تغییرات مشخصی باید در اقتصاد کشور رخ دهد که موجب رشد ۸ درصدی بشود؟ باید گزینه‌های بسیاری همچون تجارت خارجی، تعاملات جهانی، بستر سازی حقوقی، امنیت سرمایه گذاری، رفع تحریم‌ها و بسیاری موارد دیگر محقق شود تا به وضعیت مطلوب برسیم.
شعار سال: کسری بودجه سنواتی و جبران آن از محل افزایش پایه پولی، کاهش ارزش پول ملی و افزایش مستمر نرخ ارز و ایجاد تورم‌های انتظاری و بی‌انضباطی در نظام پولی و بانکی در کنار تحریم‌های ظالمانه باعث شده است که اقتصاد کشور از ثبات کافی برخوردار نباشد.
 
شرایط بی‌ثبات اقتصاد ناشی از جهش نرخ ارز و افزایش فزاینده تورم، شرایط نامساعدی را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اقتصادی به‌وجود آورده است و این نوسانات انگیزه مشارکت مردم در اقتصاد را کاهش داده است. سوال اینجاست که در چنین شرایطی، صحبت از رشد اقتصادی ۸ درصدی، درست است؟ وعده‌ای که ۱۶ سال است در حال مطرح شدن مکرر و عدم تحقق مستمر است.
 
تعداد بازدید : 3
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین