پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور سند ۸۰۰ هکتار از اراضی مراتع گنبد کاووس به نام منابع طبیعی با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

شعار سال: حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور سند 800 هکتار از اراضی مراتع گنبد کاووس به نام منابع طبیعی با ورود دستگاه قضایی خبر داد و بیان کرد: حکم نقل و انتقال این مراتع در مرحله اجرای احکام بود که با ورود دادگستری گلستان و پیگیری های قضایی با شعبه صادرکننده دستور در تهران، روند اجرای حکم متوقف و در نهایت  دستور به نفع منابع طبیعی صادر شد.
 
رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: پس از صدور این دستور، بلافاصله حدنگاری این مراتع در منطقه «دُزالوم» گنبدکاووس انجام شد و سند آن به نام منابع طبیعی تثبیت شد و به این ترتیب به چهار دهه کشمکش بر سر مالکیت این مراتع پایان داده شد.
 
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال با پیگیری‌های قضایی، سند دو هزار هکتاری دو تالاب بین‌المللی «آلا گل» و «آلماگل» گنبد کاووس هم حدنگاری و سند آن به نام سازمان جنگل ها و مراتع کشور صادر شد.
 
آسیابی ادامه داد: 380 هکتار از مراتع منطقه «چپرقویمه» گنبدکاووس هم پس از یک دعوای حقوقی 30 ساله با رای دادگاه‌های گلستان امسال به نام منابع طبیعی سند خورد و پارسال هم با پیگیری دستگاه قضایی استان گلستان 470 هکتار از مراتع گنبد کاووس پس از 50 سال به منابع طبیعی برگردانده شد.
 
رئیس کل دادگستری گلستان  تاکید کرد: از همه  ظرفیت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان برای جلوگیری از دست‌اندازی و تغییر کاربری جنگل‌ها، مراتع و سواحل استفاده می‌کنیم و خوشبختانه با همین پیگیری‌ها تاکنون 96 درصد اراضی منابع طبیعی استان گلستان حدنگاری شده و در حال  صدور سند به نام منابع طبیعی است.
 
وی در پایان گفت: در شش ماهه نخست امسال نیز 663 هکتار از اراضی جنگلی، مرتعی و ساحلی با رای دادگاه‌های استان گلستان به منابع طبیعی بازگردانده شد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  نورنیوز، تاریخ انتشار:  21 آبان1400، کدخبر: ،www.nournews.ir،81089

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین