پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: علی لاریجانی قصد نامزدی برای انتخابات را ندارد و حدس می‌زنم از نامزد اجماعی اصولگرایان حمایت کند.

شعارسال: محمدرضا باهنر در نشست خبری خود به غیبت احزاب قدرتمند در کشور اشاره کرد و گفت: هر دوره انرژی زیادی در اصلاح‌طلبان و اصولگرایان صورت می‌گیرد تا به وحدت برسند و این تلاش هر دوره تکرار می‌شود. اما این هزینه غیرضروری است که در نبود احزاب قدرتمند اتفاق می‌افتد. بر این اساس ما هر دوره برای رقابت با این مشکل مواجه هستیم.

او تاکید کرد: خودم اصلا قصد ورود به انتخابات را ندارم و به دوستان هم توصیه می‌کنم فعلا وارد نشوند و اطمینان داشته باشند ما بدون کاندید نمی‌مانیم.

باهنر تاکید کرد: البته اصلاح‌طلبان از آقای روحانی عبور نمی‌کنند و اگر حرفی بزنند هم بیشتر سهم‌خواهی است. اما اصولگرایان افراد مختلف را بررسی می‌کنند که هم کارآمد و هم رای‌آور باشند و طبیعی است که این نامزدها با آقای روحانی مقایسه می‌شوند و کسی را معرفی می‌کنیم که کارآمدی و رای ایشان بهتر از روحانی باشد.

او خاطرنشان کرد: از نظر ما قالیباف با سایر نامزدهای شکست خورده تفاوت دارد؛ چون همیشه دوم شده و از این نظر قابل توجه است و مثل سایر نامزدهای شکست خورده نیست که او را کنار بگذاریم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: امیدواریم سازمان رای اصولگرایان تا آخر ماه صفر روشن شود. اما نامزد نهایی ما به این زودی معرفی نمی‌شود و یکی دو ماه آخر برای انتخابات ریاست‌جمهوری قابل توجه است. اصولگرایان باید تلاش کنند به این شرط وارد انتخابات شوند که نامزد اجماعی داشته باشند.

او اعلام کرد: علی لاریجانی نیز قصد نامزدی برای انتخابات را ندارد و حدس می‌زنم از نامزد اجماعی اصولگرایان حمایت کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: امیدوارم از مسئله وحدت انتخابات مجلس دهم استفاده کنیم و آن را بسط دهیم. اما اگر بخواهیم دنبال یک بنای جدید باشیم، هزینه غیر ضروری است.

باهنر با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: هر چند رشد اقتصادی کشور از منهای پنج به مثبت دو‌ و سه رسیده است اما هنوز این موضوع به مذاق مردم نرسیده است. چنانچه رهبر انقلاب نیز به این مسئله اشاره کردند.

او درباره لیست شورای شهر گفت: در حال بررسی نامزدهای شورای شهر هستیم و تنها نگرانی ما این است که این لیست نتواند رای مردم را جلب کند. نامزد موردنظر باید فرد جذابی باشد. چنانچه انتخابات آمریکا در بیست سال گذشته از نظر افت رای بی‌سابقه بود.

باهنر با بیان اینکه اگر نامزد معقول باشد احتمال پیروزی و مشارکت مردم افزایش خواهد یافت، درباره حضور ترامپ گفت: برجام برای دولت نبود و برای همه نظام بود. از طرفی بازگشت به دوران پیش از برجام برای ما سخت نیست اما دشمن به بعضی تعهدات خود عمل نکرده است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افرود: رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند به صورت یکجانبه برجام را زیر پا بگذارد. ضمن اینکه ادبیات ترامپ قبل و بعد از انتخابات با هم تفاوت دارد. اما در هر صورت برجام دوجانبه نیست که یک طرف بتواند زیر آن بزند. به نظر من لیبرال دموکرات‌ها به همان مسیری می‌روند که برادر بزرگشان سوسیال دموکرات‌ها رفته بودند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 23آبان1395، کدخبر: 428513: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین