پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
نماینده مردم بجنورد در مجلس انقلابی یازدهم گفت: افزایش ۲ میلیون تومانی مشکل مالی معلمان را حل نمی‌کند. پیشنهاد می‌شود لایحه را از دستور خارج کرده و فوق‌العاده معلمان را پرداخت کنید و هر زمان که اعتبار لازم تامین شد، دوباره آن را در دستور کار قرار دهید.

شعار سال: محمد وحیدی در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۱۶ آیین نامه داخلی مجلس، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان تاکنون سه بار با اولویت در صحن مجلس بررسی شده اما هیات رییسه اعداد و ارقام مختلفی را درباره اجرای این لایحه اعلام کرده‌اند.
 
نماینده مردم بجنورد و جاجرم در مجلس یازدهم، افزود: اگر دولت توان پرداخت اعتبار این لایحه را ندارد صراحتا اعلام کند و مجلس شورای اسلامی هم با شجاعت آن را از دستور کار خارج کند. 
 
وحیدی خاطرنشان کرد: افزایش ۲ میلیون تومانی مشکل مالی معلمان را حل نمی‌کند. پیشنهاد می‌شود لایحه را از دستور خارج کرده و فوق‌العاده معلمان را پرداخت کنید و هر زمان که اعتبار لازم تامین شد، دوباره آن را در دستور کار قرار دهید.
 
وی افزود: اعتبار مجلس و دولت با این رویه خدشه‌دار می‌شود. چرا که اگر مصوبه مجلس شورای اسلامی بار مالی برای دولت دارد، اجازه دهید لایحه به شورای نگهبان رفته و این شورا به آن رسیدگی کند.
 
در ادامه، «عبدالرضا مصری» که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: مجلس شورای اسلامی یکپارچه به اجرای رتبه‌بندی معلمان تاکید دارد و اگر بخواهد از کنار آن بگذرد، می‌تواند آن را به همین شکل تصویب کرده تا در شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ به آن وارد شود و دولت را ملزم به تامین منابع کند.
 
نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نمی‌خواهد این لایحه را به حال خود رها کند و هیات رییسه مجلس جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کرده تا در نهایت آنچه که مصوب می‌شود، قابلیت اجرا داشته باشد.
 
مصری خاطرنشان کرد: مجلس برای فرهنگیان و جایگاه آنها ارزش قائل است. همه ما ارزش و حق معلم را می‌دانیم و نمی‌خواهیم این لایحه بی‌سرانجام باقی بماند.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  دیده با ن ایران ، تاریخ انتشار:7  آذر 1400، کدخبر: 121699 /www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین