پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: به رغم تمامی توجیهات دولتی‌‎ها در مورد انتصاب خویشان و فامیل، تداوم این رویه با واکنش‌های اجتماعی مواجه می‌شود؛ این رویه و رفتار دولت، برخلاف وعده‌های انتخاباتی و نقد دولت‌های گذشته، مصداق بارز ضرب‌المثل «یک بام و دو هوا» و «یک بر بام سرما را یک بر بام گرما را» است.
شعار سال: به رغم انتقاد رقیب و فریق دولت ابراهیم رئیسی از انتصابات فامیلی گسترده در این دولت، رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت این ادعا‌ها را کذب و خبرسازی خواند و خطاب به وزرای دولت تاکید کرد که اجازه ندهند این ادعا‌ها در روند کارشان خلل و در جامعه ناامیدی ایجاد کند. با وجود این، قرائت تذکر کتبی ۳۵ نماینده به رئیس‌جمهور در خصوص ضرورت جلوگیری از انتصابات فامیلی و انتقاد از بی‌توجهی به شایسته‌سالاری در دستگاه‌های دولتی در صحن مجلس حکایت از این دارد که آش آن‌قدر شور شده که حتی صدای مجلس همراه و همیار با دولت سیزدهم را نیز درآورده است.

محمدصادق جوادی‌حصار، سخنگوی حزب اعتمادملی، درباره مساله انتصابات فامیلی گفت: از منظر توجیه‌کنندگان این شیوه به‌کارگیری نیرو‌ها و انتصابات در دولت‌ها همواره استدلال‌هایی برای موجه جلوه دادن انتصابات فامیلی وجود داشته است؛ به عنوان مثال می‌گویند باید نیرو‌های معتمد در دستگاه‌ها به کار گرفته شوند تا به ما گزارش‌های دقیق درباره امور داده شود یا حجم این انتصابات را در حد یکی ۲ نفر اعلام می‌کنند تا بگویند مساله خاصی نیست و نباید بزرگنمایی شود.

او ادامه داد: اگر بخواهیم به وعده‌های داده‌شده و شیوه مبارزات پیش از انتخابات به قضایا نگاه کنیم و قول‌ها و وعده‌های این دولت را ملاک عمل قرار دهیم، می‌گفتند مخالف پارتی‌بازی و قوم‌وخویش بازی هستیم و می‌خواهیم شایسته‌سالاری را تثبیت کنیم.

جوادی‌حصار با اشاره به این وعده‌ها تصریح کرد: اگر این ایراد را بر خود روا نمی‌دارند، نباید بر پیشینیان نیز روا می‌داشتند که چرا از نزدیکان و افراد مورد وثوق خود در دولت‌ها و مناصب استفاده می‌کردند.

او توضیح داد: این رویه و رفتار مصداق بارز ضرب‌المثل «یک بام و دو هوا» و «یک بر بام سرما را یک بر بام گرما را» است؛ یعنی حاکمیت درباره دولت ۲ نوع رفتار را برای خود و دیگران می‌پسندد.

جوادی‌حصار گفت: این دست رفتار‌ها به سرعت با واکنش‌های اجتماعی مواجه می‌شود. هر کسی این مسیر را طی کند در نهایت ناچار به عقب‌نشینی می‌شود که نمونه آن در مورد آقای زاکانی دیده شد.

سخنگوی حزب اعتمادملی همچنین خاطرنشان کرد: این رویه و اصرار بر توجیه آن رویه‌ای محکوم به شکست است که تنها منجر به باور عمومی مبنی بر خلاف‌گویی می‌شود، ولو اینکه در ظاهر کسی این نقد‌ها را نپذیرد، در باطن به عنوان افرادی بدقول به وعده‌های خود، نزد افکار عمومی رسوا می‌شوند.

چکیده گفتگو با محمدصادق جوادی‌حصار

-اگر بخواهیم به وعده‌های داده‌شده و شیوه مبارزات پیش از انتخابات به قضایا نگاه کنیم و قول‌ها و وعده‌های این دولت را ملاک عمل قرار دهیم، می‌گفتند مخالف پارتی‌بازی و قوم‌وخویش بازی هستیم و می‌خواهیم شایسته‌سالاری را تثبیت کنیم.
-اگر این ایراد را بر خود روا نمی‌دارند، نباید بر پیشینیان نیز روا می‌داشتند که چرا از نزدیکان و افراد مورد وثوق خود در دولت‌ها و مناصب استفاده می‌کردند.
-این رویه و رفتار مصداق بارز ضرب‌المثل «یک بام و دو هوا» و «یک بر بام سرما را یک بر بام گرما را» است؛ یعنی حاکمیت درباره دولت ۲ نوع رفتار را برای خود و دیگران می‌پسندند و این دست رفتار‌ها به سرعت با واکنش‌های اجتماعی مواجه می‌شود.
-هر کسی این مسیر را طی کند در نهایت ناچار به عقب‌نشینی می‌شود که نمونه آن در مورد آقای زاکانی دیده شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: etemadonline.com/۵۲۴۲۹۴
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین