پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۶۶۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود یارانه پنهان را مغایر با عدالت اجتماعی و ظلم به طبقه محروم جامعه دانست و گفت: دولت و مجلس در تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ یارانه‌های پنهان را اصلاح کنند.
شعار سال: سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، ضمن تاکید براینکه با وجود تکانه‌های اقتصادی در کشور اگر کار مبنایی انجام نشود، تولید فقر خواهد کرد، گفت: تکانه اقتصادی و نوسان نرخ ارز طی ماه‌های اخیر موجب شده تا متمول‌ها دارای املاک، کارخانه و ثروت، ثروتمندتر شده و قشر متوسط جامعه ضعیف‌تر شوند.

وی تاکید کرد: نرخ محصولات کشاورزی و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از جمله لبنیات، گوشت، مرغ، تخم مرغ و ... چند برابر و گران شده است و اکنون بسیاری از افراد جامعه قادر به تامین مایحتاج اولیه زندگی خود نیستند، بنابراین مجلس شورای اسلامی در بحث بررسی و تصویب بودجه این مسایل را مدنظر قرار دهد.

بختیاری ادامه داد: مقام معظم رهبری از مسئولان کشور تاکید داشته اند تا در بحث توزیع امکانات حتما عدالت را رعایت کنند. باید ابتدا تکلیف یارانه‌های پنهان در کشور مشخص شود. یکی از مباحث در یارانه‌های پنهان موضوع سوخت است که موجب شده تا به افراد فاقد خودرو و مددجویان کمیته امداد ظلم شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: افراد دارای خودرو‌های متعدد، منازل مسکونی بزرگ و ویلا‌ها از همان یارانه پنهانی استفاده می‌کنند که برای افراد ناتوان مالی قرار داده شده است. در صورتی که افرادی در کشور وجود دارند که اگر سوخت موتورشان تامین نشود، قادر به تامین مایحتاج و غذای خانواده خود نیستند و این دور از عدالت است، امیدواریم مجلس و دولت نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و عدالت را در بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ مدنظر قرار دهند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت موسسه تحلیل بازار فردا، تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۱۲۶۹، www.tahlilbazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین