پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
عباس یوسفی، مدیر اتحادیه دامداران گیلان اعلام کرد که: مشکلات دامداران ما زیاد است و افزایش هزینه تولید و کمی نهاده برای تامین خوراک دام موجب رنج و نگرانی دامداران گیلان شده است.
شعار سال: عباس یوسفی، مدیر اتحادیه دامداران گیلان اعلام کرد که: مشکلات دامداران ما زیاد است و افزایش هزینه تولید و کمی نهاده برای تامین خوراک دام موجب رنج و نگرانی دامداران گیلان شده است.

وی افزود: دامداری‌های گیلان اغلب به صورت سنتی است و این امر مشکلات دامداران گیلانی را دوچندان کرده است، زیرا دولت برای تامین نهاده‌های دامداری‌های صنعتی برنامه ریزی‌های خوبی دارد، اما دامداری‌های سنتی از تمهیدات لازم کم بهره هستند.

یوسفی با بیان اینکه شرایط جغرافیای گیلان به گونه‌ای است که صنعتی شدن دامداری گیلان سخت است، خاطرنشان کرد: برای دامداری‌های صنعتی خوراک دام هرآنچه که نیاز دامداری است توسط دولت شارژ می‌شود، اما دامداری‌های سنتی مجبورند برای نهاده دام به سمت کارخانجات برای تهیه کنسانتره بروند و در این حلقه‌های زنجیره دامداری سنتی گیلان اتفاقاتی می‌افتد که دامداران را ناراحت می‌کند.

دامداران استان به نوع خوراک دام خود آشناتر هستند

وی ادامه داد: بروز چنین مشکلاتی و ندادن اجازه به دامدار برای تهیه خوراک دام موجب شده است که هر روز بر سختی دامداری در گیلان افزوده شود.

مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: برای تهیه کنسانتره نهاده‌ها به کارخانجات داده می‌شود این در حالیست که اگر همین نهاده‌ها به خود دامدار داده شود از آنجاییکه که دامدار به خوراک دام خود آشناتر است، هزینه‌های تولید بسیار کاهش خواهد یافت.

ناهمخوانی قیمت خرید شیر با هزینه تمام شده تولید شیر در گیلان

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۲۰ تن شیر در گیلان تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر قیمت خرید شیر لیتری ۶۴۰۰ تومان است این در حالیست که با هزینه تمام شده برای تولید شیر اصلا هم خوانی ندارد.

یوسفی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده تولید شیر برای هر لیتر بیش از ده هزار تومان است.

مدیر اتحادیه دامداران گیلان گفت: همه مشکلات موجب شده است که دامداران استان برای تامین معیشت خود به سختی بیفتند و برای سرپا ماندن دامداری گیلان لازم است مسئولین مربوطه به میان دامداران بروند و از مشکلات واقعی دامداران گیلان باخبر شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۴۰۰، کدخبر:۶۶۲۸۴۳، diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین