پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
کد خبر: ۳۶۷۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
مثل شهاب روی یک فروشگاه یا نانوایی فرود می‌آیند و کارشان را با نوعی نگاه حداکثری به قانون جلو می‌برند و بیننده و شنونده و خواننده خبر ما هم با انعکاس این نوع اخبار، کلی کیف می‌کند. اما هیچگاه گفته نمی‌شود که گیر دادن حتی بجا به چند فروشگاه زنجیره‌ای آنهم بدون ضمانت اجرا و کاهش امکان تکرار تخلف، چه سوی دارد؟ گیر دادن به چند نانوایی و نقره داغ کردن آن‌ها بدون داشتن برنامه کنترلی برخورد فراگیر با کم فروشی، گران فروشی و عدم رعایت موازین بهداشتی توسط نانوایی‌ها چه معنایی دارد؟ با ۱۲۴ و ۱۳۵ تماس بگیرید و نظرات خودتان را بیان کنید.
شعار سال: در آغاز این گشت در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حاضر شدیم که میوه‌ها با قیمت بالایی به فروش می‌رسید.

آقای معینیان بازرس اتاق اصناف در خصوص قیمت انار در این فروشگاه گفت: حداکثر قیمت این انار باید ۱۶ هزار تومان باشد که با ارائه تخفیف ۱۰ درصدی ۲۳ هزار تومان به فروش می‌رسانند و از نظر ما این تخفیف غیرواقعی است و حتی با تخفیف هم مرتکب گرانفروشی شده اند.

در یکی دیگر از فروشگاه زنجیره‌ای قیمت درج شده روی تخم مرغ‌های بسته بندی با قیمت‌های مصوب تفاوت داشت و بسته‌های ۱۵ عددی تخم مرغ ۳۰ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت خورده که قیمت مصوب آن ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و بسته‌های ۲۰ عددی تخم مرغ ۴۱ هزار تومان قیمت خورده که قیمت مصوب آن هم ۳۸ هزار تومان است.

البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این باره مرتکب تخلفی نشده بودند و فروشگاه‌های تولید کننده تخلف کرده اند و در همین ارتباط آقای قربانی نماینده فرمانداری تهران گفت ما نمایندگان این تولید کنندگان را در فرمانداری خواهیم خواست تا توضیح دهند چرا قیمت هایشان را بالاتر از قیمت‌های مصوب به فروش می‌رسانند و در صورت محرز شدن تخلف پرونده آن‌ها برای برخورد به تعزیرات ارسال می‌کنیم.

یکی دیگر از مسائلی که چند سالی رواج پیدا کرده فروش محصولات لبنی و به ویژه ماست طعم دار است که با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسد.
 
تعداد بازدید : 3

اگر یک بسته ماست ساده ۱۲ هزار تومان عرضه شود وقتی طعم بادمجان به آن اضافه می‌شود حدود ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

آقای سمیناری قاضی تعزیرات که ما در این گشت مشترک همراهی می‌کرد با گلایه از این موضوع گفت: نمی‌دانم ماست با طعم نعنا، ذرت و بادمجان چرا باید بستری برای گرانفروشی باشد و از تولید کنندگان محصولات لبنی می‌خواهم اگر قرار است ماست طعم دار و متناسب با ذائقه مردم عرضه کنند لااقل بهانه‌ای برای گرانفروشی نباشد.

در ادامه این گشت مشترک تعزیراتی با مردمی مواجه شدیم که به محض مشاهده ما از قیمت‌های نان گلایه کردند و ما به همین علت روانه یک نانوایی در خیابان دولت شدیم و این نانوایی بدون این که قیمت نان را نصب کرده باشد مرتکب گرانفروشی هم شده بود.

آقای سمیناری قاضی تعزیرات هم گفت: ما مطلع شدیم که در برخی مناطق تهران نان سنگگ تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که اعلام می‌کنیم ما چنین قیمت‌هایی نداریم و از مردم هم گلایه داریم که گاهی پخت این نان‌ها را سفارش می‌دهند.

آقای معینیان بازرس اتاق اصناف هم درباره تخلفات این نانوایی گفت: این نانوایی علاوه بر این که قیمت‌ها را درج نکرده و مرتکب گرانفروشی شده است کارت واکسیناسیون هم ندارد و کارکنان آن از ماسک استفاده نکرده اند و ما همه این موارد را در گزارش می‌کنیم و در صورت تکرار اخطار پلمب داده می‌شود.

مردم در صورت مشاهده هرگونه موارد اعم از گرانفروشی و نصب نکردن قیمت با سامانه‌های ۱۲۴ صنعت، معدن، تجارت و ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۲۹۹۰۹۷، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین