پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
لایحه بودجه ۱۴۰۱ با افزایش دو برابری قیمت ارز نسبت به قانون بودجه سال قبل (۱۴۰۰) و افزایش ۳۰ درصدی قیمت نفت (از ۴۰ دلار به ۶۰ دلار) تنظیم شده است. از آنجا که پیش بینی می‌شود، قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار رفته و با تصویب احتمالی برجام هم مواجه هستیم، کاهش قیمت پیشنهادی دلار به ۱۸ هزار تومان، باعث کاهش فشار‌های احتمالی بودجه بر شهروندان خواهد شد.
شعار سال: بر اساس آمار منتشر شده، دلار در بودجه ۱۴۰۱، ۲۳ هزار تومان و قیمت فروش نفت، ۶۰ دلار در نظر گرفته شده است. در حالیکه در بودجه ۱۴۰۰، نرخ ارز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و برآورد‌های اولیه برای نفت بشکه‌ای ۴۰ دلار در نظر گرفته شده بود.

در واقع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ با افزایش دو برابری قیمت دلار و افزایش ۳۰ درصدی قیمت نفت مواجه هستیم. از طرف دیگر، به احتمال زیاد قیمت نفت در سال ۱۴۰۱ به بالای ۱۰۰ دلار خواهد رفت و با اجرای احتمالی برجام، حجم بالایی ارز وارد کشور می‌کند؛ لذا پیش بینی می‌شود که نه تنها با کسری بودجه مواجه نشویم، بلکه بتوان تا حدی، پاسخگو به کرسی‌های سابق بود.

دو نکته مورد اشاره باید مورد توجه نمایندگان محترم مجلس در روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ و مصوب سازی و تبدیل آن به قانون قرار گیرد.
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین