پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۶۷۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
تجمعات و اعتراضات صنفی معلمان، همزمان از چند زاویه باید مورد تحلیل قرار گیرد. اول اینکه مشکل و مطالبه آن‌ها صبغه تاریخی داشته و همواره با نوعی کم توجهی تشدید شده بواسطه روحیه فرهنگی معلمان روبرو بوده است. دوم اینکه، با جماعتی روبرو هستیم که امکان برخورد نظامی- امنیتی با آن‌ها وجود نداشته و کمترین خبطی در این صنف، فاجعه‌ها می‌آفریند. سوم اینکه، دولت سیزدهم باید با نوعی تدبیر و با کمترین فشار مالی بر بودجه، اقدام به رفع چالش کند.
شعار سال: امروز شماری از معلمان استان‌های مختلف کشور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار توجه مسؤولان و پیگیری خواسته‌های خود از سوی مسؤولان کشوری علی الخصوص وزیر آموزش و پروش شدند.

درخواست اصلی فرهنگیان چیست؟

معلمان در این تجمعات، خواستار تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بر اساس اسناد بالادستی و اجرا و بهره‌مندی کامل و حقیقی از منافع واقعی آن شدند.

طرحی که به گفته منادی سفیدان، عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس بر اساس آن نباید دریافتی معلم کمتر از ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های یک استاد دانشگاه که همتراز او در وزارت علوم است، باشد. این همترازی با توجه به اینکه اکثریت معلمان لیسانس و فوق لیسانس هستند، معادل‌سازی خواهد شد.
 
تعداد بازدید : 8

چهارمحال و بختیاری

امروز حدود ۱۵۰ نفر از معلمان شهرکردی در اعتراض به وضعیت رتبه‌بندی معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. حاضران در این تجمع با شعار‌هایی مانند «مسول کدگذاری باید بیرون بیایی»، «مطالبات حل نشه، کلاسا تعطیل میشه» اعتراض خود را به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی اعلام کردند. این تجمع که کمتر از یک ساعت طول کشید بدون درگیری و ورود نیرو‌های امنیتی و در کمال آرامش به پایان رسید.

هرمزگان

تجمع حدود ۲۰۰ نفری فرهنگیان هرمزگان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، خواسته آنان اجرای دقیق و بدون تبعیض طرح رتبه‌بندی بود و خواستار حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خود بودند که متأسفانه مدیرکل آموزش و پرورش از حضور در جمع معترضان خودداری کرد.

قم

تعطیلی کلاس‌های درس توسط معلمان و تجمع آنان در اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم امروز دوشنبه ۲۲ آذر انجام شد.

کهگیلویه و بویراحمد

معلمان گچسارانی در تجمعی آرام و مسالمت‌آمیز خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان شدند. آن‌ها از دولت و مجلس خواستند تا طرح رتبه‌بندی را به دلیل وضعیت سخت معیشتی معلمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کنند.

حدود ۲۰۰۰ نفر از معلمان استان فارس هم امروز با اعتراض به وضعیت معیشتی در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش این استان واقع در شهر شیراز تجمع کردند و خواستار همسان‌سازی حقوق مشاغل به ویژه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شدند.

اصفهان

امروز حدود ۵۰۰ نفر از معلمان در اصفهان و برخی از شهرستان‌های این استان با حضور در مقابل ادارات آموزش و پرورش پیگیر مطالبات خود در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان شدند.

سیدمحمد میرپور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در خصوص تجمع امروز معلمان اظهارکرد: این اتفاق توسط معلم‌های رسمی که به‌دنبال طرح رتبه‌بندی هستند پیش آمد؛ تشکل‌های مختلف فرهنگیان پیگیر طرح رتبه‌بندی هستند و موضوع در مجلس در حال پیگیری است.

مرکزی

معلمان استان مرکزی نیز امروز روبه‌روی اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کرده بودند و مطالبات شان با دیگر استان‌ها یکسان بود.

خوزستان

جمعی از معلمان و بازنشستگان اهواز در اعتراض به عدم اجرای رتبه‌بندی و همسان سازی، پیش از ظهر امروز، مقابل اداره کل اموزش پرورش خوزستان تجمع کردند.

بوشهر

در مرکز استان بوشهر تجمعی گزارش نشده است، اما در دو شهرستان گناوه و جم تعدادی از معلمان تجمع کردند.

یزد

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های ابرکوه و یزد نیز برای نیم ساعتی میزبان حضور حدود ۱۰۰ نفر از معلمان این استان بود که شعار‌های زیر را سر دادند: «معلم بیدار است از تبعیض بیزاراست»، «رتبه‌بندی حل نشه کلاسا تعطیل میشه».

مطالبات معلمان در اعتراضات چیست؟

در استان تهران تعدادی از معلمان تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی، در زنجان حدود ۱۰۰ نفر، کرمانشاه ۵۰ نفر، خراسان رضوی ۵۰ نفر و کرمان ۱۵۰ نفر از معلمان تجمع کردند و عمده مطالباتشان این موارد را شامل می‌شد: «عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان که در قانون اساسی آمده»، «کمبود نیرو‌های آموزشی و فشار به سایر معلمان»، «کفاف ندادن حقوق معلمان با توجه به شرایط اقتصادی»، «دائمی شدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»، «اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی مبنی بر رایگان شدن آموزش به شهروندان».

در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، تجمعی گزارش نشده است.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بورسان، تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰، bourseon.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین