پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۷۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵
پس از تاخیر بحث‌برانگیز در پرداخت حقوق معلمان در روز پایانی سال ۱۴۰۱، مثل همیشه مسوولان توپ را به زمین یکدیگر انداخته و برخی سازمان برنامه و بودجه را مقصر این اتفاق عجیب معرفی کردند. گفته می شود، علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه معلمان و فرهنگیان، اختلاف محاسبات وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه درباره نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بوده است. کوچکی نژاد نماینده مجلس در واکنش به این خبر گفت: به اعتقاد من وزیر آموزش و پرورش امروز باید به هیات دولت برود و یا حقوق فرهنگیان را بگیرد یا استعفاء خود را تقدیم رئیس‌جمهور کند. اما در ادامه این اخبار، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با عذرخواهی از فرهنگیان به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه، از پرداخت معوقات فرهنگیان از صبح امروز (سه شنبه) خبر داد.

شعار سال: دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور از تعلل و تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان انتقاد کرد.

علی کریمی فیروزجائی، با اشاره به تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان، گفت: مشکل پیش آمده در پرداخت به موقع حقوق اسفند ماه فرهنگیان کشور جای تأسف دارد.

عذرخواهی نماینده مجلس؛ وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه باید پاسخگو باشند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با غیر قابل قبول خواندن مشکل ناشی از عدم هماهنگی بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه، افزود: در پیگیری‌های به عمل آمده از طریق رئیس مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش، مشخص شد ناهماهنگی موجود در این زمینه ناشی از ضعف مفرط مسئولان مربوطه است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مشکل کام فرهنگیان را در آغاز سال جدید تلخ کرده و خاطر آنان را مکدر ساخته است.

وی با اشاره به پیگیری این مسئله از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بعد از تعطیلات نوروزی، افزود: وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه باید پاسخگوی مجلس در این زمینه باشند. مجلس با توجه به ابعاد امنیتی این موضوع در آغاز سال نو آن را بررسی خواهد کرد.

‏به نقل از خانه ملت، کریمی فیروزجایی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش بیشترین نیروی انسانی شاغل در دولت و مأموریت مهم تربیت نسل آینده را بر عهده دارد و این موضوع چالش جدید این وزارت خانه به شمار می‌رود. بنده به عنوان خادم مردم در خانه ملت به واسطه بروز این مشکل از عموم فرهنگیان کشور عذرخواهی می‌کنم.

کوچکی‌نژاد: وزیر آموزش و پرورش امروز یا حقوق فرهنگیان را بگیرد یا استعفاء خود را به رئیس‌جمهور بدهد


 جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عدم پرداخت حقوق فرهنگیان تا روز ۲۹ اسفند که آخرین روز سال ۱۴۰۱ است، گفت: با توجه به اینکه به آخرین روز سال رسیدیم و سال دارد تمام می‌شود، هنوز حقوق فرهنگیان پرداخت نشده است و دولت وعده داده بود که در بحث رتبه‌بندی هم معوقات و هم رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ معلمان را پرداخت کند، اما متاسفانه علیرغم اینکه همه دستگاه‌ها تا الان پرداختی به کارکنان خود داشتند، هنوز حقوق معلمان پرداخت نشده است.

عذرخواهی نماینده مجلس؛ وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه باید پاسخگو باشند
وی ادامه داد: این یعنی هم رتبه‌بندی را به کام فرهنگیان تلخ کردند، این نوع رفتار و عملکرد دولت، واقعا فرهنگیان را عصبی کرده است. متاسفانه دولت برخلاف شعاری که می‌دهد و حرفی که مطرح می‌کند، عمل کرده و در عمل یک مسیر متضاد با آن حرف و وعده را در پیش می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: به اعتقاد من وزیر آموزش و پرورش امروز باید به هیات دولت برود و یا حقوق فرهنگیان را بگیرد یا استعفاء خود را تقدیم رئیس‌جمهور کند

علت تاخیر در پرداخت حقوق معلمان / کل مبلغ مصوب در قانون رتبه‌بندی معلمان پرداخت شد

علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه معلمان و فرهنگیان، اختلاف محاسبات وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه درباره نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان بوده است.

عذرخواهی نماینده مجلس؛ وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه باید پاسخگو باشند
در همین زمینه، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توصیه‌های رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیات دولت، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه بندی معلمان طی روز‌های آینده، تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.

با وجود اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور، پس از رایزنی‌ها حقوق اسفند فرهنگیان امروز پرداخت شد.

پیگیری‌های ایرنا نشان می‌دهد برای اجرای «قانون نظام رتبه بندی معلمان» مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مصوب شده است.

بر همین اساس از مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان با توجه به قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، حداکثر حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان قابل اختصاص به طرح نظام رتبه بندی معلمان برای اجرای ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ بوده است.

تا تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور بطور کامل تخصیص یافته و مابقی نیز امروز ۲۹ اسفند پرداخت شد.

بر اساس بررسی ها گفته می شود، مابه التفاوت بین محاسبات وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه برای اجرای رتبه‌بندی معلمان ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.


عذرخواهی یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان

در ادامه این خبرها، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با عذرخواهی از فرهنگیان به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه، از پرداخت معوقات فرهنگیان از صبح امروز (سه شنبه) خبر داد.

عذرخواهی نماینده مجلس؛ وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه باید پاسخگو باشند
یوسف نوری روز سه‌شنبه با تبریک فرا رسیدن سال۱۴۰۲، گفت: در لحظه تحویل سال توفیق داشتم در بانک ملی شاهد تلاش عزیزان برای پرداخت باقیمانده حقوق اسفندماه فرهنگیان محترم باشم که به دستور رئیس جمهور محترم آیت الله رئیسی و پیگیری معاون اول محترم و مساعی مدیران و کارکنان خزانه داری کل، بانک مرکزی و سایر بانک‌ها صورت گرفت.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین