پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۲۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
ایراد‌های متعدد شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان تا حد زیادی غیرمنتظره بود و موجب تعجب افکار عمومی فرهنگیان شده است و بیشتر با طنز می‌پرسند چگونه از یک لایحه ۴ صفحه‌ای دو صفحه ایراد در آورده‌اند؟! و برخی هم می‌گویند چگونه کارشناسان متعدد در دولت و مجلس و از همه مهم‌تر کمیسیون آموزش مجلس و بعد هم ۲۹۰ نماینده که در صحن علنی در مورد این لایحه به بحث و بررسی پرداختند متوجه این همه ایراد نشدند؟!
شعار سال: اين پرسش‌ها و پرسش‌هاي مشابه موجب شده است تا معلمان از قبل نگران‌تر شوند و تصور كنند كه تمام اين ايرادها و طول دادن‌ها براي اين است كه اراده جدی براي نهايی كردن و اجرای رتبه‌بندی معلمان وجود ندارد و نه تنها با خواست و انتظار معلمان فاصله زيادي دارد بلكه همان لايحه مورد تاييد مجلس و دولت هم به سرانجام نرسد و سر فرهنگيان از آنچه انتظار مي‌رفت هم بي‌كلاه‌تر بماند.

برخي با طنز طولاني شدن و ايرادهاي متعدد شوراي نگهبان به لايحه رتبه‌بندي معلمان را با قرارداد 25 ساله ايران و چين مقايسه مي‌كنند كه با چه سرعتي در مجلس بررسي و تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيد يا از طرح‌ها و لايحه‌هاي مشابهي مي‌گويند كه پس از تصويب و تاييد شوراي نگهبان كلي كارشناسان و حقوقدانان به آنها ايراد گرفته و تعجيل در تصويب اين طرح‌ها و لايحه‌ها را به خاطر توصيه‌هاي فرامجلسي و فرادولتي دانسته و حالا هم نتيجه مي‌گيرند كه احتمال دارد براي رتبه‌بندي معلمان هم توصيه شده باشد كه كش داده شود تا هم دولت از زير بار مالي آن شانه خالي كند و هم به قول برخي نماينده‌ها و مسوولان، معلمان هم پرروتر از اين نشوند!

اراده جدی برای نهایی کردن و اجرای رتبه‌بندی معلمان وجود ندارد!

شايد اين واكنش‌ها از منظر حقوقي چندان موجه نباشد اما بايد بپذيريم كه وقتي يك مطالبه صنفي فراگير در پيچ و خم‌هاي دولت به ‌صورت غيرطبيعي طولاني مي‌شود و به اعتراض‌ها و انتقادها توجهي نمي‌شود افكار عمومي نگاه بدبينانه‌اي داشته باشد و همه‌چيز را به طنز و تمسخر بگيرد و اين واكنش‌ها عموميت پيدا كند و بي‌اعتمادي را بيش از پيش گسترش دهد.

باور كردني نيست كه مسوولان در نهادها و دستگاه‌هاي مختلف متوجه اين‌گونه موضوعات و مسائل ساده و تبعات آن نباشند .

اراده جدی برای نهایی کردن و اجرای رتبه‌بندی معلمان وجود ندارد!

مگر كارشناسان و اعضاي شوراي نگهبان نمي‌دانستند كه جامعه معلمان ماه‌هاست كه ملتهب است؟! مگر صداي مطالبه‌گري آنها را نشنيده بودند؟! و مگر نمي‌توانستند مثل خيلي از طرح‌ها و لايحه‌هايي كه شوراي نگهبان به دليل حساسيت قبل از ارجاع با نمايندگان تعامل مي‌كند تا ايرادي نداشته باشد و به سرعت مسير مجلس و شوراي نگهبان را طي كند، براي رتبه‌بندي معلمان هم اين تدبير را به خرج مي‌داد؟!

اين پرسش‌ها و ده‌ها پرسش مشابه است كه متاسفانه بر بي‌اعتمادي و اعتراض و خشم دامن مي‌زند، لذا بايد ريشه‌هاي اعتراضات را در اين بي‌تدبيري‌ها و بي‌توجهي‌ها جست‌وجو كرد نه در خود اعتراض‌ها و كنشگري‌هاي صنفي و مدني.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صدای معلم، تاریخ انتشار: ۱۵بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: sedayemoallem.ir،22000
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین