پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، در خصوص حراج امروز (مزایده احتمالا ۲۵۲)، توضیح داده و می‌گوید که نخستین حراجی‌ای بود که اطلاع رسانی شد. معتقد است که این حراجی به لحاظ استقبال عمومی و کشف قیمت، بسیار خوب بود. با بررسی بعضی از قیمت‌ها و مقایسه آن با بازار، اختلافات عجیبی خود را نشان می‌دهد که جای دارد، توضیحات و شفاف سازی‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد.
شعار سال: مزایده ۲۵۲ مربوط به آذرماه است که در ۶ تاریخ برگزار شده و یا می‌شود. این مزایده بعنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفته است.

شرح پارتی در خصوص بسیاری از محصولات و موارد مبهم نویسی شده و امکان نظارت را سلب می‌کند. در حالیکه باید توضیح مبسوط داده می‌شد (انواع پارچه، لوازم خانگی، موتور سیکلت و ..، بدون ذکر تعداد، وضعیت و شاخص متشابه و حتی بعضا بدون شرط فروش به شرط روئیت). آیا کالایی که بالای ۱۰ میلیون تومان می‌ارزد، نباید دارای توضیحات ظاهری، توضیحات فنی و حتی عکس و فیلم باشد؟

در خصوص برخی از کالاها، قیمت کارشناسی عددی خاص است و قیمت ارایه شده توسط خریدار صفر است و در کنار آن، نام برنده مزایده ذکر شده است؟ مفهوم این گونه بند‌ها چیست؟

در خصوص برخی از کالا‌ها، قیمت کارشناسی مزایده تا نصف قیمت پیشنهادی خریدار است. آیا در این موارد بررسی نظارتی و بازرسی خاص تعریف شده است (بعنوان نمونه قم، پارتی ۲ یا نمونه کردستان که دستگاه کارت خوان ۲۵ میلیون تومانی ارزش گذاری شده، به قیمت ۱۸۷ میلیون تومان خریداری شده است؟).

در برخی موارد، توضیحات با شریط کالا تناقض آشکار دارد. بعنوان نمونه کالا‌های سریع الفساد (فروش به شرط صادرات) یعنی چی؟ اگر سریع الفساد است، از کی در انبار مانده و تا کی باید صادر شود؟

عبارات ناقصی نظیر خودروی سواری پژو قابل شماره گذاری کلیه هزینه‌ها ب یعنی چی؟

موارد قیمت گذاری آنقدر جای بحث دارد که اولا درخواست پاسخگویی و شفاف سازی توسط سازمان املاک تملیکی را داریم و در ثانی درخواست ورود سازمان بازرسی به این موضوع را می‌نماییم.

از سازمان املاک تملیکی هم می‌خواهیم که در خصوص تفاوت حراج و مزایده، توضیح ندهند (تفاوت را کاملا می‌دانیم). بشکل شفاف به سوالات و شائبه‌های مطرح شده بپردازند و پاسخگو باشند.

تعداد بازدید : 4

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین