پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آسیای جنوب غربی به پر حادثه ترین منطقه ژئوپلیتکی جهان تبدیل شده و هر تحولی که در جنوب غربی اتفاق افتد دیگر مناطق ژئوپلتیکی را تحت تاثیر قرار می دهد.

شعارسال: سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آیین اختتامیه «همایش بین المللی بحران های ژئوپلتیکی جهان اسلام» که عصر روز سه شنبه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: منطقه آسیای جنوب غربی به پر حادثه ترین منطقه ژئوپلتیکی جهان اسلام تبدیل شده است.

وی افزود: جهان اسلام با استفاده از فضای سایبری و تکیه بر قدرت اقتصادی و همکاری های سیاسی می تواند مناطق از هم گسیخته خود را به یک سیستم ژئوپلتیکی تبدیل کند.

رضایی ادامه داد: با وجود درگیری های شدید در مناطق ژئوپلتیکی در جهان اسلام، جهان اسلام ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک سیستم قوی سیاسی و اقتصادی را در خود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جهان اسلام سه منطقه ژئوپلتیکی شامل جنوب غربی آسیا، غرب جهان اسلام، شمال و غرب آفریقا و آسیای جنوب شرقی داریم. هر تحولی که در جنوب غربی اتفاق افتد دیگر مناطق ژئوپلتیکی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: ایران، ترکیه و سوریه و مصر کانون این تاثیرگذاری را می توانند داشته باشند، منافع جهان اسلام و نیز منافع قدرت های بزرگ از منطقه مرکزی ژئوپلتیکی جهان اسلام عبور می کند. این منطقه هم چهار راه سیستم ژئوپلتیکی جهان اسلام و هم چهار راه سیستم های بین المللی است. در این منطقه هم منازعات داخل جهان اسلام و منازعات و رقابت های بین المللی را مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: البته منازعات گروه سوم در گروه های بین المللی بین آمریکا و ایران را هم در منطقه جنوب غربی مشاهده می کنیم و آسیای جنوب غربی به پر حادثه ترین منطقه ژئوپلیتکی جهان تبدیل شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25آبان1395، کدخبر: 3825656: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین