پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
رئیس دستگاه اطلاعات خارجی دانمارک به اتهام دست داشتن در پرونده‌ای مربوط به درز اطلاعات «بسیار محرمانه» بازداشت شده است.
شعار سال: رسانه‌ها روز دوشنبه گزارش دادند که «لارس فایندسن» رئیس دستگاه اطلاعات خارجی دانمارک به جرم دست داشتن در پرونده‌ای مربوط به درز اطلاعات «بسیار محرمانه» بازداشت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» چهار کارمند فعلی و سابق دو سرویس اطلاعاتی دانمارک ماه دسامبر به دلیل افشای اطلاعات بسیار محرمانه بازداشت شدند. رسیدگی به این پرونده در دادگاه که مقامات دانمارکی اطلاعات بسیار کمی در مورد آن منتشر کرده‌اند، پشت در‌های بسته انجام می‌شود و این مقام ارشد اطلاعاتی دانمارک متهم به افشای اطلاعات طبقه بندی شده به رسانه‌های دانمارکی است.

در سال ۲۰۲۰ گزارش شد که سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک اطلاعاتی را با آژانس امنیت ملی ایالات متحده به اشتراک گذاشته بود. این بدین مفهوم بود که آژانس امنیت ملی آمریکا به اطلاعات شخصی شهروندان دانمارکی و ارتباطات خصوصی آن‌ها دسترسی داشته است. سال گذشته چندین رسانه دانمارکی گزارش‌هایی در این زمینه منتشر کردند.

به گزارش رویترز، مشخص نیست که فایندسن تا چه زمانی در بازداشت نگاه داشته خواهد شد و دادستانی عمومی از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرد.

پیشتر گزارش شده بود که دانمارک به یک سازمان اطلاعاتی آمریکا برای جاسوسی از سران اروپا کمک کرده و به مرکز اصلی شنود و جمع‌آوری اطلاعات به نفع سازمان‌های اطلاعاتی مبدل شده است.

شبکه خبری فرانس-۲۴ چندی قبل در این زمینه نوشت که جاسوسان دانمارکی به آژانس امنیت ملی ایالات متحده برای جمع آوری اطلاعات از سران اروپا کمک کرده و این کشور مدت‌ها ست نقشی اساسی در این زمینه ایفا می‌کند. در این گزارش تاکید شده که همکاری میان سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی دانمارک و آمریکا طبه مرور زمان تقویت شده است. دانمارک طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به جاسوسی از «آنگلا مرکل»، صدراعظم سابق آلمان و دیگر سیاستمداران و شخصیت‌های آلمانی، فرانسوی، نروژی و سوئدی متهم شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۱۰۲۰۰۰۰۸۶۱، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین