پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
یک مدرس نقاشی در ایلام گفت: رسانه‌های محلی ایلام با کاریکاتور بیگانه‌اند و در حالی که در استان‌های دیگر جشنواره‌های مختلف کاریکاتور برگزار می‌شود در ایلام بخش کاریکاتور در هیچ جشنواره‌ای دیده نمی‌شود.

شعار سال: یک مدرس نقاشی در ایلام گفت: رسانه‌های محلی ایلام با کاریکاتور بیگانه‌اند و در حالی که در استان‌های دیگر جشنواره‌های مختلف کاریکاتور برگزار می‌شود در ایلام بخش کاریکاتور در هیچ جشنواره‌ای دیده نمی‌شود.

کاریکاتور / جنگ آب

«جواد عبدالحسینی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کاریکاتور یا کارتون نوعی نقاشی است که سوژهٔ دلخواه را به صورت خنده آور ترسیم می‌کند و در حالی که این هنر در مجلات کشور جایگاه واقعی خود را به طور نسبی پیدا کرده و در رسانه‌ها مسئول تخصصی خود را دارد، اما جای این هنر در ایلام همچنان خالی است.

وی برگزاری جشنواره‌های مختلف کاریکاتور را دلیلی بر این مدعا دانست و گفت: فارغ از برخی انتقادها و حاشیه‌هایی که به طور طبیعی در این جشنواره‌ها وجود دارد، این رویدادهای فرهنگی عاملی در جهت رشد هر بخشی از هنر محسوب می‌شود چون فعالان آن عرصه توانمندی‌های خود را به منصه‌ی ظهور می‌گذارند.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری ایلام تصریح کرد: تاکنون آثارم را در بیش از 20 جشنواره بین‌المللی در کشورهای ترکیه، اسپانیا، کره جنوبی، بلژیک و آلمان شرکت داده ام که برگزیده یا چاپ شده‌اند، اما به دلیل هزینه‌ی زیاد شخصا موفق به حضور در این جشنواره‌ها نشده‌ام.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: هر چند معمولا بودجه‌های هنری نسبت به بودجه‌ی بخش‌های دیگر کم است اما این بودجه‌ها هم آن گونه که باید صرف نمی‌شود، در این زمینه مخصوصا وظیفه‌ی بخش دولتی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی سنگین‌تر است چون بودجه‌ی بخش‌های غیردولتی به تناسب بسیار کمتر است و شاید بودجه پیش‌بینی شده برای برخی واحدها کمتر از حقوق یک ماه کارمندان در بخش متناظر دولتی نباشد.

عبدالحسینی تصریح کرد: در چنین شرایطی برای اجرای برنامه‌های اثرگذار باید به دنبال تجمیع استعدادها و امکانات بود تا بتوان فارغ از منیت‌های اداری و گزارش‌کارهای روتین برای اعتلای هنر تلاش کرد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی گفت: در حالی که هنرمندان ما در استان حتی جای مناسب برای تمرین هنر خود ندارند استان‌های دیگر در سایه همکاری و هماهنگی بخش‌های مختلف دولتی جشنواره‌های بین‌المللی برگزار می‌کنند اما متاسفانه این مهم هنوز در ایلام جا نیفتاده است.

این مدرس نقاشی استعدادیابی را نیاز امروز هنرهای مختلف دانست و تصریح کرد: هرچند استان برخی محرومیت‌ها در این زمینه دارد اما والدین اگر بخواهند، می‌توانند فرزندان خود را در مسیری که علاقه دارند هدایت کنند تا هنر استان بتواند از این استعدادها بهره بگیرد.

عبدالحسینی ادامه داد: در استانی مانند خراسان شمالی هر ساله جشنواره‌های مختلف بین‌المللی کاریکاتور با موضوعات استانی برگزار می‌شود اما در استان پرموضوعی مانند ایلام خبری از جشنواره‌ی کاریکاتور نیست.

وی هم‌افزایی و استمرار ارتباط با هنرمندان را لازمه‌ حضور همیشگی هنرمندان در مکان‌های فرهنگی عنوان و تصریح کرد: ساخت برج هنر اسلامی که در هفته‌ی دولت کلنگ‌زنی شد می‌تواند به عنوان پاتوق هنرمندان تا حدودی این مشکل را حل و زمینه‌ی جا افتادن اهمیت مقوله‌ی هنر را در استان فراهم کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از وبسایت بازتاب 24، تاریخ انتشار: 16 شهریور 95، کد مطلب: -:www. baztab24.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین