پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
افتتاحیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر ۱۴ بهمن در شهر یزد خواهد بود.
شعار سال: حسین مسافر آستانه، دبیر چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر با حضور در برنامه شهر فرهنگ شبکه خبر گفت: روند کار برای حضور آثار در جشنواره تئاتر فجر بدین گونه است که نمایش‌هایی که در طول سال روی صحنه رفته اند در جشنواره شرکت داشته باشند.

افتتاحیه جشنواره تیاتر فجر ۱۴ بهمن در شهر یزد خواهد بود؛ در کنار این تلاش می‌کنیم برخی آثار را در طول جشنواره در سایر شهر‌ها هم اجرا کنیم.

به گفته دبیر جشنواره تئاتر فجر، به دلیل تعطیلی مستمر سالن‌های تئاتر گروه‌هایی که امکان اجرای نمایششان روی صحنه نبود، اما کار را تولید کرده بودند نیز امکان شرکت در این دوره را داشتند.

حسین مسافر آستانه از قطعی شدن فهرست بخش بین الملل تئاتر فجر در روز سه شنبه خبر داد و اینکه بیش از چهل اثر تقاضای پذیرش در بخش بین الملل را داشتند.

حسین مسافر آستانه از تاکید شورای سیاست گذاری برای تمرکز روی تعامل فرهنگی با کشور‌های همسایه گفت و البته این بدان معنا نیست که با اروپا تعامل نداشته باشیم. بیشترین تعداد اثر نمایشی را از کشور تاجیکستان خواهیم داشت. آلمان، فرانسه، ترکیه و عراق از دیگر شرکت کنندگان در بخش تئاتر ملل است.

دبیر چهلمین دوره جشنواره تئاتر فجر از مکان‌های اجرای تئاتر صحنه‌ای و خیابانی گفت: مکان اجرایی نمایش‌های صحنه‌ای تئاتر شهر، تماشاخانه ایرانشهر، تالار مولوی، تالار وحدت و تالار حافظ است. پهنه مقابل خانه هنرمندان، پهنه رودکی و پهنه مقابل تئاتر شهر از جمله مکان‌های اجرای تئاتر خیابانی هستند.

به گفته مسافر آستانه میزان شرکت کنندگان در بخش رقابتی، ۲۳۲ گروه نمایشی است که ۱۳۹ گروه از تهران و ۹۳ گروه از سایر استان‌ها است. هم چنین در بخش تئاتر خیابانی نیز حدود ۱۳۰ گروه پذیرفته شده اند که ۱۱۵ گروه از شهرستان‌ها و ۱۵ گروه از تهران حضور دارند. این آمار نشان دهنده حضور خوب تئاتر استان‌ها در جشنواره فجر است.

امسال برای اولین بار، فرایند ثبت نام آثار جشنواره و ارزیابی آن‌ها به صورت الکترونیک و اینترنتی انجام شد.

امسال بخش جداگانه با عنوان بخش سردار سلیمانی نداریم؛ اما آثار شایسته جشنواره سردار سلیمانی انتخاب و امکان حضور در جشنواره را دارند.

ظرفیت سال‌های نمایش فعلا صد در صد است؛ اما باید منتظر دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم و آن زمان درباره ظرفیت نمایش تصمیم بگیریم.

به گفته مسافر آستانه تداخل جشنواره تیاتر فجر با جشنواره فیلم فجر اصلا اثری روی سالن‌های نمایش و استقبال مردم ندارد.

هنوز تیم داوری آثار جشنواره نهایی نشده، اما به زودی معرفی می‌شوند و از افراد باتجربه هستند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۰۳۶۸۸۶/ yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
0
تئاتر خوب واقعا ارزش دیدن داره و امیدوارم که نمایش های خوبی درراه جشنواره باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین