پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی در فرآیند تولید با انواع مشکلات و موانع تولید روبرو هستند. موانعی که بعضا بدلیل برخورد‌های علی الظاهر قانونی، اما حداکثری و شدید دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی صورت می‌گیرد. ماده ۵۰ تامین اجتماعی و مسدود کردن حساب واحد‌های تولیدی و مدیران آن و توقیف اموال آن‌ها نظیر خودرو، برخورد چکشی مالیات، برخورد‌های سلبی شهرداری‌ها و مواردی همانند، برخی از بند‌هایی بود که این طرح قصد اصلاح آن را داشت. حال بر اساس شنیده‌های غیر رسمی، با لابی شدید تامین اجتماعی در خصوص ماده ۵۰ و برخی دیگر از دستگاه‌ها، این طرح در صحن رای نیاورده و به کمیسیون تخصصی ارجا شده است. به صراحت عرض می‌کنیم که تا انتها در حمایت از این طرح و کوتاه کردن اختیارات حداکثری دیتگاه‌های دولتی، کوتاه نخواهیم آمد. چرخ تولید مملکت بدلیل حماقت‌ها و خود بینی‌های چند دستگاه و نهاد عمومی و دولتیف متاسفانه در حال فلج شدن است.
شعار سال: در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، جزییات طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی که پیش از این دو فوریت آن در جلسه هفتم دی ماه ۱۴۰۰به تصویب رسیده بود، در دستور کار قرار گرفت و پس از تصویب کلیات طرح، جزییات آن مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت.

در ادامه بررسی جزییات، «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این طرح در برخی از موضوعات دارای ابهامات است و بر اساس ماده ۱۵۳ آئین نامه داخلی مجلس این طرح به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده می‌شود تا اشکالات و ابهامات موجود مرتفع شده و باردیگر به صحن مجلس بازگردانده شود.

در جریان بررسی کلیات این طرح، پس از شمارش آرای ماخوذه اعلام شد مجلس با کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی و تولیدی مخالفت کرده است، با مشخص شدن ایراد از سیستم رای گیری مشخص شد رای مجلس به این طرح موافق بوده است.

زمانی که کلیات به رای گذاشته شده بود، حاضرین در جلسه علنی ۲۴۱ نفر بودند، ولی محمد حسین فرهنگی، قاضی زاده هاشمی، نیک‌بین، علیزاده، رییسی و قادری ۶ نماینده‌ای بودند که اعلام کردند که دستگاه‌های رای‌گیری آن‌ها مشکل دارد که سیستم انفورماتیک هم این موضوع را تایید کرد؛ بنابراین این ۶ نفر آرای موافق خود را به صورت کتبی اعلام کردند و بدین ترتیب تعداد آرای موافق با کلیات این طرح، به ۱۲۱ رای رسید که نتیجه آن تصویب کلیات طرح در صحن علنی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های صنعتی را به منظور رفع ابهامات و ایرادات موجود به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع دادند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص اعلام کرد: از آنجا که این طرح در برخی از موضوعات دارای ابهامات است بر اساس ماده ۱۵۳ آئین نامه داخلی مجلس این طرح را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داده تا اشکالات و ابهامات موجود مرتفع گردد و مجددا به صحن مجلس باز گردد.
 
تعداد بازدید : 1


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۶۲۳۳۶۸، www.irna.ir

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۱۱۰۳۰۱۴۸۲، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین