پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
عوامل اصلی کنترل تورم را باید در کنترل نقدینگی، کاهش و صفر نمودن کسری بودجه، انضباط مالی دولت، کنترل نرخ دلار، ثبات قیمت‌ها، افزایش تولید و عرضه کالا و خدمات، توامان سازی انعطاف پذیر سیاست‌های انقباضی و انبساطی پولی و مالی، گردش امور در بازار‌های شش گانه و مواردی همانند جستجو کرد. این در حالی است که دولت دو سیاست کنترل قیمت کالا‌های اساسی و مبارزه با احتکار و گران فروشی را مبنای کار قرار داده است. سوال اینجاست که با این دو سیاست، می‌توان انتظار کاهش تورم و حتی کاهش شیب سرعت افزایش تورم را داشت؟ آیا اصرار بر آمار کاهش تورم با افزایش عملی قیمت ها، نوعی خوش خیالی صدمه زننده به اعتبار دولت سیزدهم نیست؟
شعار سال: هر چند کاهش چند ماهه تورم این اعتماد به نفس را به دولتمردان داد که از کنترل تورم صحبت کنند، اما انتشار آمار تورمی دی ماه حاکی از آن است که این روند نزولی حداقل در این ماه متوقف شده‌است.

آیا افزایش تورم در دی ماه را باید پایان روند کاهشی شیب افزایش قیمت‌ها تلقی کرد و یا همانگونه که دولتمردان می‌گویند، تورم کنترل شده و همچنان باید منتظر کاهش بیشتر تورم در ماه‌های آینده بود؟
 
تعداد بازدید : 7
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین ، تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۶۰۲۶۰۳، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین