پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۶۹۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
رئیس جمهور گفت:دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده است و برخی فعالیت‌های تورم زا را متوقف کرده است.
شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز در دومین روز از سفر استانی به شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در دیدار با آیت الله نوری همدانی: شاهد روند کاهشی تورم هستیم
رئیس جمهور در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان این که گرانی‌ها و تورم به زودی متوقف می‌شود، گفت:گرانی‌های اخیر نتیجه تصمیمات نادرست گذشته است و آثار تصمیمات ما در ماه‌های آینده روشن می‌شود.

او گفت: دولت سیزدهم برای کنترل تورم اقداماتی انجام داده است و برخی فعالیت‌های تورم زا را متوقف کرده است و بر همین اساس شاهد روند کاهشی تورم هستیم.

گرانی‌ها و تورم به زودی متوقف می‌شود

اولین کار دولت باید ساماندهی وضعیت معیشت مردم باشد
رئیس جمهور در ادامه از عزم دولت برای کنترل و مهار کرونا خبر داد و گفت:دولت سیزدهم درحالی دولت را تحویل گرفت که روزانه ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم، اما با سرعت گرفتن واکسیناسیون این روند به خوبی مهار شده است.

آیت الله مکارم شیرازی:مشکل گرانی به صورت ریشه‌ای حل شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس جمهور ایجاد امید در جامعه را مهم‌ترین مسئله در پیشرفت کشور دانست و گفت: مردم نسبت به شما امیدوار هستند.

او در ادامه بر ضرورت حل ریشه‌ای و اساسی مشکل گرانی در کشور تاکید کرد و گفت: بعضی از شرکت‌های دولتی خود باعث گرانی هستند، البته برخی از کاسبان نااهل نیز به گرانی دامن می‌زنند.

این مرجع تقلید بر مقابله جدی با مسئلۀ قاچاق و واردات بی رویه تأکید کرد و افزود: البته حل این مشکلات زمان بر است، اما دولت ضمن توجیه مردم، برای حل آن‌ها باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهد.

آیت الله مکارم شیرازی به گلایۀ شدید مردم از نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه بانک‌ها به مصوبات دولتی هم توجه نمی‌کنند که باید نسبت به اصلاح نظام بانکی کشور فکری اساسی صورت گیرد.

 
گرانی‌ها و تورم به زودی متوقف می‌شود

او قم را متعلق به تمام جهان اسلام و تشیع دانست که به خاطر حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و حوزۀ علمیه نیازمند به برنامه ریزی و توجه خاص است.

آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت تشکیل کارگروه فرهنگی جهت برخورد با برخی از مفاسد اخلاقی در قم و بر حل مشکلات کارگران برخی کارخانجات و شرکت‌ها تأکید کرد.

رئیس جمهور در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی: امکان رسیدن کشور به رشد اقتصادی هشت درصد وجود دارد

آقای رئیسی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی گفت: دولت در دو جبهه خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها فعالیت می‌کند و با فعال سازی ظرفیت‌های کشور امکان رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد وجود دارد.

او افزود: با تلاش دولت برخلاف گذشته استقراض از بانک مرکزی انجام نمی‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر این که دولت سیزدهم به صورت شبانه روز در حال فعالیت برای حل مشکلات مردم است، تصریح کرد: رفع مشکل کسری بودجه سالجاری از دغدغه‌های ماست.

رئیس جمهور در دیدار با آیت الله سبحانی: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد
رئیس جمهور در دیدار با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید با بیان این که سفر به استان‌ها در دستور کار دولت است، گفت: سفر به استان‌ها برکات بسیاری دارد، زیرا بررسی مشکلات از نزدیک برای رفع آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

او افزود: کار کارشناسی در خصوص مشکلات قم از مدتی قبل انجام شد و در این سفر بر رفع آن‌ها در جلسات و دیدار‌ها تاکید شد.


گرانی‌ها و تورم به زودی متوقف می‌شود
رئیس جمهور در دیدار با آیت الله جوادی آملی: تلاش برای حل مشکلات معیشتی با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با آیت الله جوادی آملی گفت: دولت از ابتدا اصل را بر تعامل با دنیا به ویژه همسایگان گذاشته است.

او افزود: در همین چند ماه کار دولت جدید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد صادرات به کشور‌های همسایه افزایش یافته است.

آقای رئیسی تاکید کرد: تمام تلاش دولت بر این است که سیاست‌های تورم‌زا را کنار بگذارد تا شاهد کاهش نرخ تورم باشیم.

رئیس جمهوری به مشکلات معیشتی هم اشاره و ابراز امیدواری کرد با استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور این مشکل کاهش یابد.
 
گرانی‌ها و تورم به زودی متوقف می‌شود

رئیس جمهور در دیدار با آیت الله علوی گرگانی: اعتماد مردم به دولت مانع از فتنه شد
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به وجود برخی کمبود‌ها در کشور گفت: برخی عقب‌ماندگی‌هایی خصوصاً در حوزه اقتصادی کشور داریم که تنها با همکاری تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها و همچنین همراهی مردم رفع می‌شود.

او به حمله سایبری دشمنان به جایگاه‌های سوخت کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان فتنه عظیمی را برای کشور تدارک دیده بودند، اما اعتماد مردم به دولت مانع از این فتنه شد.

رئیس جمهور عدالت در جامعه را زمینه‌ساز ایجاد عدالت در جامعه دانست و گفت: باید با روحیه‌ای جهادی وارد میدان شد تا کار‌ها پیش برود و مردم ببینند در جامعه کار صورت می‌گیرد.
 
گرانی‌ها و تورم به زودی متوقف می‌شود
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۰دی ۱۴۰۰، کد خبر:۸۰۱۶۰۷۳، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین