پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت تاکید بر راهبرد حمایتی وزارت صمت از تشکل‌ها و انجمن‌ها، تقویت و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را یک ضرورت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های دولت دانست.

شعار سال:سید روح اله غضنفری در مجمع سالیانه انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با اشاره به نقش تشکل‌ها در پیشبرد اهداف و برنامه‌های اقتصادی گفت: پیشبرد و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها بدون استفاده از تشکل‌ها و انجمن‌ها میسر نیست و رویکرد وزارتخانه در این خصوص استفاده از نظرات انجمن‌ها در همه برنامه‌ها و سیاستگذاری‌هاست.
 
مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور، استفاده از تشکل‌ها تصریح شده است، تعامل با بخش خصوصی را یکی از تکالیف دولت خواند و تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به نگاه و رویکرد همسویی که بین دولت و انجمن‌ها وجود دارد این تعامل با بخش خصوصی و انجمن‌ها در حوزه صمت به خوبی شکل گرفته است و در برنامه های وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت نیز تاکید ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت تشکل ها و انجمن‌ها در تصمیم‌سازی شده است.
 
غضنفری در ادامه به ۱۱سبد پروژه تعریف شده در رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: ذیل هرکدام از این سبد‌ها، تعدادی پروژه تعریف و برای هرکدام مدیر مشخص شده است؛ یکی از سبد پروژه‌های مهم و اولویت‌دار، سبد پروژه صنایع حمل و نقل است و برای آن ۹ پروژه تحولی تدوین شده است و ۲ موضوع اصلاح ساختار زنجیره تامین خودرو و اصلاح ساختار بازارهای زنجیره تامین خورده در آن دیده شده است.
 
مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار در امور تشکل‌های صنعتی و معدنی در بخش دیگر صحبت‌های خود تغییر ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت را فرصت مناسبی برای صنعت خودرو و قطعه سازی توصیف کرد و افزود: با ارتقا این حوزه به سطح معاونت می توان با تمرکز و قدرت بیشتری مسائل این صنعت را دنبال کرد؛ انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو باید از این فرصت استفاده کند و نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص شرح وظایف و ساختار معاونت جدید حمل و نقل ارائه نماید.
 
غضنفری ادامه داد: در ساختار جدید، به بهبود فضای کسب و کار در سطح کلان توجه ویژه شده است و معاونتی با این عنوان ایجاد شده و ما از همه تشکل‌ها و انجمن‌های سراسر کشور درخواست داریم موضوعات مرتبط با بهبود فضای کسب و کار و گلوگاه‌های مربوط را به این معاونت اعلام کنند.
 
طبق توضیحات مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، بسته‌ای درخصوص حمایت از تولید داخل و بهبود فضای کسب و کار (در موضوعات مختلف در حوزه های تامین اجتماعی ، گمرک، نظام بانکی و…. ) تهیه شده است و رئیس جمهور دستور برای اجرایی شدن آن را صادر کرده است.
 
وی با یادآوری مشارکت فعال این انجمن در تهیه سند صنعت خودرو و سایر امور مربوطه به این صنعت و استناد به گزارش‌های تخصصی انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور، آن را یکی از انجمن‌های فعال و موثر کشور معرفی کرد که با ایجاد تعامل مناسب با استان‌ها، به عنوان نماینده قطعه سازان فعالیت و نقش‌آفرینی می‌کند.
 
مشاور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار در امور تشکل‌های صنعتی و معدنی در خاتمه با اعلام آمادگی وزارت صمت برای تفویض برخی از موضوعات به بخش خصوصی، نسبت به نقش‌آفرینی بیشتر تشکل‌ها ابراز امیدواری کرد و گفت: تجربه تفویض برخی امور به خانه‌های صنعت و معدن نشان داد تشکل ها توانمندی پذیرش این امور را دارند و وزارت صمت نیز آمادگی و اهتمام به تفویض امور مربوطه را به تشکل ها دارد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری  قطعه نیوز  ، تاریخ انتشار:  5 بهمن1400، کدخبر: ،www.ghatenews.com،21452

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین