پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
حوالی سال‌های ۷۰ بود که تصمیم گرفته شد تا تامین انرژی خانگی و حتی صنعتی، گاز پایه باشد. اما کم توجهی به برنامه ریزی دقیق در سه حوزه تامین گاز، انتقال گاز و گاز رسانی، جامعه را با چالش‌هایی چند مواجه کرده است. در چنین شرایطی است که مدیرعامل شرکت ملی گاز، بیان می‌دارد که تا دو سال آینده، پرونده گاز رسانی در کشور بسته می‌شود. پرونده بسته‌ای که احتمالا ضرورت باز کردن پرونده انرژی خورشیدی را رقم خواهد زد

شعار سال:  مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت که با رویکرد جهادی دولت سیزدهم ، گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای کشور تا ۲ سال آینده انجام و پرونده آن بسته می‌شود.
 
به گزارش ایرنا ، مجید چگنی عصر پنجشنبه در مراسم آغاز طرح ملی گازرسانی به سه شهر و ۱۸۵ روستای شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل که در روستای ونوش بخش مرکزی نوشهر برگزار شد، افزود که تاکنون به بیش از ۹۸ درصد از شهرها و بیش از  ۹۰ درصد روستاهای کشور گازرسانی شده است.
 
وی با اعلام این که در حال حاضر تنها به چند شهر و حدود هفت هزار روستای کشور گازرسانی نشده ، گفت که هم اکنون یکهزار و ۲۶۰ شهر و بیش از ۳۵ هزار روستای کشور از نعمت گاز برخوردارند.
 
معاون وزیر نفت گازرسانی به شهرها و روستاهای باقی مانده را طی دو سال آینده قابل تحقق دانست و توضیح داد : تلاش دولت سیزدهم با دولت های گذشته تفاوت زیادی دارد و قطعا در چند ماه گذشته مردم شاهد تحول در تمامی زمینه ها همچون تزریق واکسن و فروش نفت کشور بودند که نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشت.
 
وی افزود : افزایش میزان تولید گاز و تبادلات و قراردادهای منطقه ای در این زمینه برای رفع نیاز کشور هم بیانگر رویکرد و تاثیر حضور نیروی جهادی و انقلابی بر مسند امور است و تکمیل گازرسانی به شهرها و روستاهای باقی مانده از جمله سه شهر و ۱۸۵ روستای مازندران هم که امروز عملیات اجراییش آغاز شده ، با تلاش شبانه روزی شرکت گاز مازندران و بسیج امکانات لازم محقق می شود.
 
نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر ، چالوس و کلاردشت نیز در این آئین گفت: شروع عملیات اجرایی این پروژه بزرگ با همکاری قوای مقننه و مجریه محقق شد و اتمام هر چه زودتر آن نیز نیازمند تعامل حداکثری دستگاه ها است.
 
محمدعلی محسنی بندپی افزود : با بهره برداری از این پروژه علاوه بر رضایتمندی و توسعه مردم منطقه شاهد حفظ بیشتر منابع طبیعی منطقه خواهیم بود.
 
وی از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خواست تا توجه ویژه ای نیز به بهره مندی روستاهای کوهستانی بخش مرزن آباد از نعمت گاز داشته باشند
 
محسنی بندپی به قیمت بالا و تصاعدی بودن نرخ بهای گاز در کلاردشت، کجور و بلده با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن آن اشاره کرد و اظهارداشت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی مردم توان پرداخت این مبالغ تصاعدی ندارد و لازم است که نگاه ویژه ای در این زمینه شود.   
 
در این مراسم عملیات اجرایی پروژه ملی گازرسانی به سه شهر و ۱۸۵ روستای شهرستان‌های نوشهر، نور و آمل به عنوان بزرگترین طرح گازرسانی مازندران با حضور مسئولان کشوری و استانی در روستای ونوش بخش مرکزی نوشهر آغاز شد.
 
این طرح که ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا نیاز دارد شامل اجرای خط لوله اصلی تغذیه گاز به طول ۳۳۷ کیلومتر و همچنین یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه داخلی .
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار: 14بهمن1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84637721

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین