پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
طی تنها ۶ ماه پس از اجرای این مصوبه، این سه شرکت واردکننده و یا ارائه دهنده پروفورما، قیمت ماده اولیه ویتامین و مکمل‌های دامپزشکی را بیش از ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش دادند ...
شعار سال: معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از عدم لغو ممنوعیت ثبت سفارش محصولات مولتی‌ویتامین و مکمل‌ها به منظور حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و ایجاد انحصار برای شرکت‌های خاص که در زمان ریاست پیشین سازمان دامپزشکی کشور تصویب شده بود، انتقاد کرد.

ماده اولیه کلیه مولتی‌ویتامین و مکمل‌های دامپزشکی تولید داخل نیز وارداتی بوده و در داخل کشور، تنها فرموله و میکس می‌شوند. در حال حاضر تنها سه شرکت عمده در کشور اقدام به واردات ماده اولیه ویتامین و مکمل‌های دامپزشکی نموده و یا پیش‌فاکتور (پروفورما) آن را ارائه می‌دهند؛ این در حالی است که محصولات نهایی میکس شده مولتی‌ویتامین و مکمل‌های دامپزشکی توسط بیش از ۴۰ شرکت مختلف وارد کشور می‌گردد.

انحصار ایجاد شده توسط این مصوبه در دوره پیشین سازمان دامپزشکی کشور موجب شده بود این سه شرکت، منتفع اصلی آن باشند و ۴۰ شرکت واردکننده محصولات نهایی میکس شده مولتی‌ویتامین و مکمل‌های دامپزشکی از بازار حذف شوند.

بررسی‌های میدانی ما نشان می‌دهد طی تنها ۶ ماه پس از اجرای این مصوبه، این سه شرکت واردکننده و یا ارائه دهنده پروفورما، قیمت ماده اولیه ویتامین و مکمل‌های دامپزشکی را بیش از ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش داده و از این انحصار، میلیون‌ها دلار منتفغ شده‌اند.
 
متن این نامه به شرح زیر است:
 
انتقاد معاون وزیر جهاد کشاورزی از عدم لغو ممنوعیت ثبت سفارش مولتی‌ویتامین و مکمل‌ها و ایجاد انحصار برای شرکت‌های خاص در دوره پیشین سازمان دامپزشکی کشور (+سند)
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر ، تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۶۸۳۸۱، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
0
0
کی میشه که دیگه این انحصار شرکتها از بین بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین