پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۵۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
دکتر سیاوش دهقانیان استاد اقتصاد کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد در سن ۸۸ سالگی بدرود حیات گفت. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، درگذشت این فرهیخته علمی را تسلیت عرض می‌کند.
شعار سال: دکتر سیاوش دهقانیان بنیانگذار گروه اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد در سن ۸۸ سالگی پس از یک دهه مبارزه با بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

دکتر سیاوش دهقانیان در سال ۱۳۱۲ در روستای قطب آباد از توابع شهرستان جهرم از استان فارس چشم به جهان گشود. در ابتدا به مدت دو سه سال در مکتب درس خواند و پس از تاسیس مدرسه در روستای شان تا چهارم ابتدایی را در زادگاهش و پس از آن در جهرم و شیراز به تحصیل پرداخت پس از آن، توسط پدر و برای ادامه تحصیل به آلمان اعزام شد. دهقانیان در ابتدا دیپلم کشاورزی و پس از آن لیسانس کشاورزی در گرایش آفات کسب کرد. در سال ۱۳۴۳ به ایران بازگشت و به دلیل عدم گذراندن خدمت سربازی، مجدد متمایل به بازگشت به آلمان شد تا تحصیلات خود را تا مقطع دکترا ادامه دهد. در سال ۱۳۴۷ پس از کسب مدرک دکترا در اقتصاد کشاورزی به ایران بازگشتند. ایشان ابتدا در شرکت‌های زراعی به مدت شش سال به کار مشغول شدند و سرانجام در دانشگاه فردوسی مشهد استخدام گردیدند و از آن پس به تدریس در دانشگاه پرداختند. از دکتر دهقانیان بعنوان بنیانگذار گروه اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد، یاد می‌شود.

دکتر دهقانیان آثار علمی متعددی از خود بجای گذاشته که ثمره سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی او بود. کتاب‌هایی نظیر جغرافیای کشاورزی، اقتصاد محیط زیست، مدیریت بازاریابی محصولات کشاورزی و غذایی، بازاریابی محصولات کشاورزی و روستایی، مبانی پایداری، تغذیه دام، اقتصاد مرتع، اقتصاد محیط زیست برای غیر اقتصاد دانان، اقتصاد و بوم شناسی و ... برخی از آثار تالیفی یا ترجمه مشترک ایشان است. کتاب دانشگاهی «اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست و سیاست گذاری ها» که در سال ۱۳۸۰ به چاپ رسید، دو جایزه یکی از طرف دانشگاه تهران به عنوان کتاب سال و دومین بار از طرف موسسه دانش گستر، دریافت کرده است.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
0
خداوند رحمتش کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
0
خداوند به پاس تمامی زحمات شان ایشان را رحمت کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
0
0
ایشان استاد خوب ما در دانشگاه فردوسی مشهد بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین