پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
دکتر حمیدرضا اینانلو؛ مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، کمبود‌های دارویی و تعداد این اقلام را، مسئله‌ای جدا از باز شدن یا بسته ماندن فهرست دارویی کشور عنوان کرد و درمورد فهرست گفت: در ایران نیز مانند سایر کشور‌ها فهرست رسمی از دارو‌هایی داریم که باید در بازار دارویی کشور وجود داشته باشد و پزشکان با توجه به همین فهرست، نسخه‌ی خود را برای نیاز درمانی بیماران تجویز کنند. این فهرست قوانین و مصوبات بالادستی دارد و بر اساس قانون مصوب برنامه‌ی ششم و آیین‌نامه‌ی مصوب هیات وزیران، تدوین و اعضای قانونی کمیته‌ی مرتبط با آن احصا شده است.

شعار سال: به گفته‌ی دکتر اینانلو، سازمان غذا و دارو یکی از اعضای کمیته‌ایست که داروها را بررسی می‌کنند و نمایندگان سازمان نظام پزشکی، نماینده‌ی انجمن‌های پزشکان، نماینده‌ی شورای عالی بیمه اعضای دیگر اعضای این کمیته هستند و دبیرخانه‌ی آن در سازمان مستقر است.
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، درمورد روش بررسی و تعیین داروهای فهرست این‌طور توضیح داد: در جلسات کمیته طی یک سازوکار علمی و قانونی، داروهای جدید بر اساس پژوهش‌ها و مداخلات دارویی که در دنیا مطرح است، بررسی می‌شوند تا برای اضافه شدن آن‌ها به فهرست تصمیم‌گیری شود.
 
دکتر اینانلو از اضافه شدن بیست داروی ضروری به فهرست دارویی کشور خبر داد و ضمن تأیید این‌که باز شدن فهرست دارویی، سازمان غذا و دارو را مکلف به تأمین ارز برای داروهای جدید می‌کند، اضافه کرد: ما نمی‌توانیم به این بهانه بیماران کشور را از داروها و درمان‌های جدید محروم کنیم. ما ظرفیت‌های خیلی خوبی برای تولید در شرکت‌های دانش‌بنیان داریم که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و باز شدن فهرست با در نظر گرفتن این ظرفیت تولید داخل است. داروهای جدید با توجه به مکانیسم تولید داخل، به فهرست اضافه می‌شوند و در چنین شرایطی ارزبری دارو به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در پایان یادآوری کرد فهرست و هزینه‌کرد ارزهای تخصیصی دارو با جزئیات کامل و مشخص، روی سایت بانک مرکزی موجود و قابل بررسی است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  فانا، تاریخ انتشار:  7 اسفند 1400، کدخبر: ، www.phana.ir،41099

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین