پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۷۴۵۲۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
وزیر کار گفت: سیاستی که در وزارتخانه در ارتباط با اعزام نیروی کار دنبال می‌کنیم، اعزامِ نیروی کارِ بیکار است. ما می‌خواهیم این افراد به کشور‌های دیگر بروند و فن و حرفه بیاموزند و بعد از کسب توانمندی به کشور برگردند.
شعار سال: جلسه فعالان کسب و کار‌های دیجیتال و دانش‌بنیان (یکشنبه ۱۵ اسفند) با حضور حجت‌الله عبدالملکی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حاشیه‌ی نمایشگاه دستاورد‌های وزارت کار برگزار شد.

عبدالملکی در این جلسه گفت: سیاست و راهبرد کلان اقتصادیِ کشورِ ما اقتصاد مقاومتی است که این حکم قانون و ابلاغیه‌ی مقام معظم رهبری است بنابراین برای همه مبنا است.

وی با اشاره به اهمیت کسب و کار‌های دانش‌بنیان گفت: اهمیت این کسب و کار‌ها باعث شده حاکمیت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد و در اقتصاد مقاومتی هم این کسب و کار‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند.

وزیر کار بیان کرد: دو محور درون‌زایی و برون‌گرایی از محور‌های اصلیِ اقتصاد مقاومتی هستند که مصادیقش در حوزه کسب و کار‌های استارتاپی وجود دارد.

وی با بیانِ اینکه کسب‌وکار‌های دیجیتال برآمده از فکر‌های خلاق است، گفت: پتانسیل بالایی برای ارائه‌ی این محصولات به کشور‌های دیگر وجود دارد.

عبدالملکی در خصوص تعامل استارتاپ‌ها با کشور‌های دیگر تصریح کرد: در این مورد هم تهدید وجود دارد و هم فرصت؛ به اعتقاد من مهم‌ترین تهدید بحث مهاجرت نخبگان است، ما اصلا با مهاجرت نخبگان موافق نیستیم. چراکه سرمایه اصلی کشور‌ها نه منابع طبیعی نه نقدینگی و نه زیرساخت‌های آن‌هاست بلکه سرمایه‌ی اصلی نخبگان یک کشور هستند.

وی گفت: سیاستی که در وزارتخانه در ارتباط با اعزام نیروی کار دنبال می‌کنیم، اعزامِ نیروی کارِ بیکار است. ما می‌خواهیم این افراد به کشور‌های دیگر بروند و فن و حرفه بیاموزند و بعد از کسب توانمندی به کشور برگردند.

وزیر کار در مورد فرصتی که در تعاملِ این کسب‌وکار‌ها با فضای بیرونی به وجود می‌آید، گفت: اولین فرصت این است که این کسب‌وکار‌ها هنوز در کشور‌های منطقه خیلی توسعه پیدا نکردند و این برای ما فرصت است. خیلی از این کشور‌های بکر هستند و روابط خوبی با ما دارند، بنابراین ما می‌توانیم زمینه توسعه کسب و کار‌ها را در این کشور‌ها فراهم کنیم.

عبدالملکی بیان کرد: یکی از محور‌های اساسی ما در وزارت مردم، کار و اشتغال است و از این جهت ما به موضوع استارتاپ‌ها ورود می‌کنیم.

وزیر کار گفت: در وزارت کار به دنبال این هستیم تا فضای کسب و کار‌ها در داخل کشور مرتبط با نوع فعالیت‌های استارتاپ‌ها باشد. دوستان به قانون کار و ضوابط بیمه و تامین اجتماعی اشاره کردند. درخواست من این است که کارگروهی با حضور دوستان حوزه‌ی روابط کار و نمایندگانِ کسب و کار‌های دیجیتال تشکیل شود و در این کارگروه ضوابط و مقررات بررسی شود و اگر نیاز به اصلاح خاصی در آیین‌نامه‌ها و مصوبات و حتی قوانین بود اعمال شود تا فضای کسب و کارِ دیجیتال مساعد شود. در این مسیر وزارت کار هر اقدامی بتواند انجام می‌دهد و اگر احتیاجی به تغییر قوانین پایه و مادر باشد ما پیگیر خواهیم بود.

عبدالملکی در خصوص حضور کسب و کار‌های دیجیتال در عرصه‌ی بین‌المللی اظهار کرد: یکی از نقاط تمرکز دولت حضور در اقتصاد جهانی است که البته نقطه تمرکز ما بر کشور‌های منطقه است. وزارت خارجه در این حوزه فعال است و ما هم در وزارتخانه کار از طریق اداره کل امور بین‌الملل به این موضوع می‌پردازیم.

وی افزود: من از امور بین‌الملل وزارت کار درخواست می‌کنم تا یک ستاد ویژه برای توسعه صادرات خدمات و محصولات دیجیتال به کشور‌های منطقه تشکیل بدهند که در این ستاد علاوه بر اعضای وزارت کار، افرادی از وزات خارجه و نمایندگان کسب و کار‌های دیجیتال حضور داشته باشند و تصمیمات لازم را بگیرند.

وزیر کار گفت: ما از دیپلماسی اقتصادی، بازاریابی بین‌المللی و مالیه بین الملل برای نقل و انتقال وجوه و مذاکره با مقامات کشور‌های دیگر بهره می‌بریم تا کسب وکار‌های دیجیتال توسعه پیدا کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۰۴۶۱۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین