پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
کارکنان خیریه امام علی واقع در ازگل تهران، بیش از یک سال است که با مشکلاتی مانند پرداخت حقوق مواجه هستند و حالا کارکنان آن می‌گویند در روز‌های پایانی سال قرار داریم و وضعیت عیدی و حقوق معوقه ما هم مشخص نیست. یکی از کارکنان خیریه می‌گوید بعد از گزارش اول رویداد۲۴ از مشکلات این خیریه، برخی از مسئولان خیریه ما را تهدید کردند که چرا اطلاعات به رسانه‌ها رسیده است. رویداد۲۴ برای بار دیگر وضعیت حقوق این کارکنان را پیگیری کرده است.

شعار سال:چندی قبل درباره یکی از خیریه‌های واقع در ازگل تهران به نام خیریه امام علی (ع) گزارشی تهیه کردیم از وضعیت کارکنان این خیریه که مدتی است وضعیت پرداخت حقوق و عیدی آن‌ها در شرایط نامناسبی قرار گرفته است. ماجرا از این قرار بود که این خیریه تحت مدیریت بهزیستی است و مدیریت آن‌ها نیز از سوی بهزیستی مشخص می‌شود. درباره موسسه خیریه امام علی هم سازمان بهزیستی ورود کرده و تا کنون دست‌کم دو بار مدیریت آن را تغییر داده است. در دوره مدیریت قبلی، خیریه در اختیار مجموعه‌ای به نام نیک آفرینان غدیر اداره می‌شد که به گفته کارکنان خیریه، حقوق و مزایای آن‌ها درست پرداخت نمی‌شده است. ظاهرا انتقاد‌ها افزایش می‌یابد و بالاخره در اواخر خردادماه، خیریه توسط بهزیستی از مدیریت قبلی گرفته می‌شود و به مدیریت جدید سپرده می‌شود.
 
در این میان، اما از زمان انتقال خیریه از مدیریت قبلی و سپردن آن به مدیریت جدید نزدیک به ۴ ماه به طول می‌انجامد که بهزیستی مستقیما و شخصا این خیریه را مدیریت می‌کرد. بهزیستی در این مدت حقوق کارکنان را کمتر از آن چیزی که بود پرداخت می‌کرد و علاوه بر آن، مسئولیت این پرداخت عیدی بر مبنای این ۴ ماه را هم بر عهده نمی‌گیرد و می‌گوید مدیریت جدید باید حقوق و عیدی شما را پرداخت کند. همچنین وضعیت پرداخت عیدی سه ماه اول سال که خیریه در دست مدیریت سابق بود نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

کارکنان خیریه امام علی ازگل که نزدیک به ۱۳۰ نفر پرسنل دارد، در مدت زمان دو هفته باقی مانده تا عید، از نامشخص بودن پرداخت عیدی ۷ ماه خود و معوقه‌ای که از باید به آن‌ها پرداخت شود، به شدت ابراز نگرانی می‌کنند و معتقدند که وعده مسئولان بهزیستی سرانجامی ندارد.
 
طبق اطلاعاتی که از پرسنل خیریه دریافت کردیم بعد از انتشار گزارش رویداد۲۴ برخی از مسئولان با این کارکنان برخورد کرده‌اند که چرا خبر‌های مجموعه را به بیرون اطلاع داده‌اند. با این حال به آن‌ها قول داده بودند که مشکلاتی که در پرداختی آن‌ها وجود دارد را حل‌ فصل خواهند کرد. با این حال خبرنگار رویداد۲۴ از آن زمان با کارکنان این خیریه در ارتباط است و آنها اعلام می‌کنند که هیچ امیدی به وعده‌های این مسئولان ندارند و نگران هستند که نزدیک عید و سال نو، نتوانند عیدی و معوقات خود را دریافت کنند.
 
یکی از کارکنان خیریه امام علی  می‌گوید: مدیران به سرعت تغییر می‌کنند و هر یک کار را به گردن مدیر قبلی می‌اندازد و ما در این میان و وسط کشمکش مسئولان بهزیستی و مدیران مانده‌ایم. اغلب ما سرپرست خانوار هستیم و به این پول نیاز داریم. بعد از انتشار گزارش در رسانه‌ها به ما گفتند چند نماینده انتخاب کنید تا به طور مستقیم با آن‌ها صحبت کنیم؛ هر روز یک وعده جدید می‌دهند، اما این وعده‌ها هیچکدام نتیجه‌ای نداده است و اکنون هم نزدیک به پایان سال است.
 
وی ادامه داد: ما شغل بسیار سختی داریم و به جای اینکه به جایگاه و شغل ما اهمیت بدهند، مدام بر سر حقوقی که حق ما است، باید درگیری داشته باشیم. همچنین باید نگران این باشیم که به دلیل اعلام وضعیت اینجا، ما را اخراج و تعدیل نکنند.
 
این کارمند خیریه می‌گوید: با مسئولان هم صحبت کردیم و آنها نیز می‌گویند ان‌شاءالله پرداخت می‌شود، ولی زمان مشخص نیست. قرار بود چند روز قبل جلوی بهزیستی تهران تجمع کنیم، ولی حراست بهزیستی متوجه شد و همکارانمان را تهدید کردند که از انجام این کار خودداری کنید، وگرنه برای شما گران تمام می‌شود. ما هیچ صدایی نداریم و کسی به خواسته و صدای ما توجه نمی‌کند.

 برای پیگیری موضوع با سمانه زمانی مدیر بهزیستی استان تهران که به تازگی به این سمت منصوب شده است، گفت‌وگوی کوتاهی انجام داده است. زمانی به رویداد۲۴ گفته به صورت جدی پیگیر این موضوع هستم تا بتوانم مشکل کارکنان را حل‌وفصل کنم و تا قبل از عید تمام بدهی و معوقات و عیدی آن‌ها پرداخت شود. امیدوارم به زودی درباره حل شدن این موضوع گفتگویی داشته باشیم. اکنون نمی‌دانم چه سخنی بگویم که شما را قانع کند، اما واقعیت این است که این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24  ، تاریخ انتشار:    16اسفند 1400، کدخبر: ،www.rouydad24.ir،299891

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین