پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از زمانی که مبارزه با لوازم خانگی قاچاق در کشور آغاز شده، تولید کنندگان داخلی حدود ۶ درصد قیمت محصولا خود را افزایش داده اند.

شعارسال: عباس نخعی مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز متولی اصلی اعلام آمار قاچاق در کشور است و حدود دو سال است که کمیته ای متشکل از مرکز ملی آمار، بانک مرکزی، وزارت درمان و بهداشت و ... در این ستاد در حال فعالیت است که ماموریت بررسی آمار و ارقام مربوط به قاچاق در کشور را دارد. طبق بررسی های این کمیته و ستاد مرکزی، 15 میلیارد دلار بر مبنای سال 1394 کالای قاچاق به کشور وارد شده است.

وی ادامه داد: همه ی گردش مالی مربوط به قاچاق در سامانه های مربوطه ثبت و ضبط شده است و هیچگونه تراکنش غیر ثبتی وجود ندارد.

نخعی در ادامه گفت: در برخی محصولات از جمله لوازم خانگی، توجه مردم به بحث برندینگ و علائم تجاری محصول است. از طرفی از زمانی که مبارزه با لوازم خانگی قاچاق در کشور آغاز شده، تولید کنندگان داخلی حدود 6 درصد قیمت محصولات خود را افزایش داده اند.

عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه با همت وزارت صنعت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پوشاک ایرانی سرو سامان خواهد گرفت گفت: کلیه واردکنندگان پوشاک باید کد خود و کالا را ثبت کنند و با دریافت شناسه کالای خود را وارد کنند.

نخعی درباره اقدامات اتاق اصناف در این باره گفت: اتاق اصناف ایران در سال جاری ورود مناسبی برای مبارزه با قاچاق داشتند و از همه واحدها و اتحادیه ها خواسته شده تا همکاری مستقیم و تنگاتنگی با بازرسین داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29آبان1395، کدخبر: 1244714: /www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین