پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۵۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی، بر ضرورت راه اندازی مستمری و بیمه مراقبت سالمندان تاکید کرد و گفت: ایران در سال ۱۴۱۰ یک کشور سالخورده می‌شود. بسیاری از سالمندان حقوق ندارند در حالی که در طی چند سال اخیر تعداد مستاجرین نیز بیشتر شده است که گروهی از این مستاجرین، سالمندان هستند.
شعار سال: حسام‌الدین علامه در جلسه هم اندیشی سند ملی سلامت سالمندان، افزود: در سال ۱۳۹۵ تعداد سالمندان بدون همسر بالغ بر ۸۰ هزار نفر بود و این در شرایطی است که در گروه سنی ۴۰ الی ۶۰ سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار مجرد هستند و آمار تجرد در گروه سنی ۳۱ الی ۳۹ سال بالغ بر ۴ میلیون نفر است.

وی ادامه داد: کمیته امداد برای سالمندان تحت پوشش خود فقط ۳۱۰ هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند در حالی که باید در کشور برای پرداخت مستمری سالمندی برنامه جدی صورت پذیرد.

علامه با تاکید بر تعیین یارانه برای دوران سالمندی، عنوان کرد: بسیاری از سالمندان حقوق ندارند در حالی که در طی چند سال اخیر تعداد مستاجرین نیز بیشتر شده است که گروهی از این مستاجرین، سالمندان هستند.

وی با اشاره به کمبود تخت برای سالمندان در ایران، افزود: در ایران به ازای ۶۱۰ سالمند یک تخت وجود دارد، ولی در کشور‌های توسعه یافته به ازای هر ۱۸ سالمند ۱۸ تخت تأمین شده است.

علامه با اشاره به اینکه در چند سال اخیر میزان امید به زندگی افزایش یافته است، ولی زیرساخت جمعیتی فراهم نشده است، گفت: جمعیت سالمندی کشور از سال ۱۴۱۰ از آمار ۱۴ درصد عبور می‌کند و ایران یک کشور سالخورده می‌شود.

وی با نگرانی از نبود لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان و فقدان بیمه مراقبت طولانی مدت در کشور، افزود: سالمندان در ایران مستمری ندارند و بودجه مناسبی نیز از نهاد‌های حمایتی صورت نمی‌پذیرد.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۳۱۸۲۳، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
0
سالخوردگی کم داستانه. خیلی مسئله مهمتر تا سرحد انقطاع نسل مطرح است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین