پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۵۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سامانه جدیدی با پلیس راهور ناجا به منظور دریافت مالیات قبل از نقل و انتقال خودرو راه اندازی شد.
شعار سال: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات نقل و انتقال خودرو در صورت عدم پرداخت برعهده فروشنده باقی خواهد ماند و فروشنده بدهکار مالیاتی تلقی می‌شود.

داود منظوری با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به این علت که برخی از فروشندگان و خریداران خودرو به خاطر تغییر رویه و اینکه دیگر نیازی نیست برای ثبت سند خودرو به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کنند و نسبت به پرداخت مالیات اقدام نکردند، افزود: حالا در کار مشترکی با پلیس راهور سامانه اینترنتی مالیات بر نقل و انتقال خودرو راه اندازی شده است.

وی گفت: بانک‌های اطلاعاتی نقل و انتقال را از راهور ناجا دریافت خواهیم کرد و همکاران ما نسبت به کنترل پرداخت مالیات در ماه‌های گذشته که در مراکز تعویض پلاک انجام شده اقدام خواهند کرد و اگر مالیات از سوی برخی از مالکان پرداخت نشده باشد پیامکی از سوی سازمان امور مالیاتی به آن‌ها ارسال خواهد شد تا نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

منظوری افزود: ممکن است برخی از خریداران نگران باشند که ممکن است مالیات بر خودروی خریداری شده لحاظ شود و از گردن فروشنده ساقط، اما خریداران نگران نباشند، زیرا مالیات برای فروشنده قبلی لحاظ خواهد شد.

 
«داوود منظور» افزود: در اجرای ماده ۳۰ ارزش افزوده در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۰ مالیات نقل و انتقال خودرو باید در مراکز تعویض پلاک هنگام نقل و انتقال کنترل شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: فروشندگان خودرو قبل از تعویض پلاک بایستی به سامانه اینترنتی مالیات بر نقل و انتقال خودرو که کار مشترک پلیس راهور و سازمان امور مالیاتی است مراجعه و با پرداخت مالیات و ثبت آن مالیات در سیستم و دریافت کد رهگیری نسبت به اخذ نوبت در مراکز تعویض پلاک اقدام کنند.

وی افزود: اخذ مالیات و اطلاع به مراکز تعویض پلاک به صورت آنی است و تمام پیش بینی‌های لازم در این باره شده است گرچه پایلوت این سامانه در سمنان اجرا شده و روز گذشته نیز در سطح کشور راه اندازی شده است.

منظور گفت: پرداخت مالیات در لحظه صورت می‌گیرد و اگر مشکلی پیش بیاید در همان لحظه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اگر فروشندگان خودرو هنگام پرداخت مالیات از طریق این سامانه با مشکل مواجه شدند می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی ۱۵۲۶ سازمان امور مالیاتی کشور تماس بگیرند تا ابهامات و مشکلات برطرف شود.

منظور گفت: نشانی سامانه اینترنتی مالیات بر نقل و انتقال خودرو www.cartransfer.tax.gov.ir است.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین