پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
پس از بازرسی های دو روزه بازرس شرکت آلمانی تولید دارو CSL Plasma آلمان از فرآیند ها و بخش های فنی انتقال خون کردستان، مجوز ارسال فرآورده های پلاسمایی انباشت شده و قابل تولید در آینده جهت تولید دارو های مورد نیاز به آلمان صادر شد .

شعارسال: اوته شرفان، بازرس شرکت تولید داروی CSL Plasma کشور آلمان پس از بازرسی دو روزه بخش های اهدا کنندگان، آزمایشگاه ها فرآورده های سلولی و پلاسمایی، آزمایشگاه الیزا، آموزش، تضمین و کنترل کیفیت انتقال خون کردستان صحت کلیه فرآیند های اجرایی بخش های فنی انتقال خون کردستان را تایید و مجوز امکان ارسال فرآورده های پلاسمایی به آلمان را به انتقال خون کردستان اعطا کرد .

شرفان با بیان اینکه ممیزی های بین المللی از چارچوب های خاص و واحد برخوردار است که در آن بررسی نحوه اجرای استاندارد ها حایز اهمیت است گفت : تشکیلات انتقال خون کردستان از راندمانی مطلوب برخوردار است و کلیه فرآیندها بر اساس دستورالعمل های ملی و بین المللی در حال اجراست .

وی میزان مهارت و دانش کارکنان انتقال خون و اثر بخشی آموزش های ارائه شده به ایشان را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت : بر اساس استاندارد های بین المللی اصول بهینه تولید هیچ عملکردی بدون وجود یک دستورالعمل مکتوب و آموزش داده شده پذیرفته نیست و این اصلی مهم در بازرسی های فنی است که به خوبی توسط کارکنان انتقال خون کردستان درک و رعایت می شود .

اوته شرفان سیستم تنظیم و نگهداری مستندات در انتقال خون را از ضروری ترین نیازمندی ها برشمرد و ادامه داد: تمامی مراحل ازحضور یک اهداکننده خون تا تولید یک واحد خونی و تحویل آن به شرکت تولید داروی آلمانی به خوبی در کردستان ثبت و ضبط می گردد و در کمترین زمان و در صورت بروز مشکل قابلیت ردگیری دارد .

وی از پلاسماهای اهدایی خون اهداکنندگان کردستانی به عنوان سالم ترین فرآورده خونی کشور یاد کرد و بیان داشت : اجرای طرح غربالگری پیش از اهدای خون که اکنون در قالب پروژه ای عملیاتی در حال اجرا است سلامت خون های اهدایی را به میزان بالایی ارتقا داده و کردستان را با دیگر استانهای کشور متمایز کرده است .

وی با تاکید بر اینکه انتقال خون کردستان این استحقاق را داشته است که از مدت ها پیش در مسیر توسعه و فرآیند ارسال پلاسما جهت پالایش و توید دارو قرار بگیرد گفت : بسیار خرسند تر بودم اگر همکاری آلمان و کردستان از چند سال قبل آغاز می گردید .

بازرس شرکت CSL Plasma با بیان اینکه ارتقای کیفیت پایانی نخواهد داشت، کردستان را جز پایگاه های برتر کشور از حیث رعایت اصول بهینه تولید خواند و ابراز امیدواری کرد که این پایگاه انتقال خون به سطوح بالاتری از کیفیت نیز دست یابد .

گفتنی است در بین کشورهای آسیایی و اسلامی تنها ایران است که با ورود به عرصه تولید پلاسما و قرار داد با شرکت‌های دارویی معتبر جهانی توانسته تأییدیه کیفی از شرکت CSL- Plasma آلمان را دریافت کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آفتاب دل، تاریخ انتشار: 27آبان1395، کدخبر: 4424: www.aftabedel.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاک
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
آلمانی ها در خداشان باشد که خون آریایی اصل در رگ هاشان جاری شود. خون کرد یعنی غیرت و مردانگی. یعنی سلامت و شجاعت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین