پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
استخدام‌های رانتی بهانه‌ای هستند برای رانت بزرگ‌تر و بده بستان‌های بالاتر. استخدام‌های رانتی زمینه‌ای هستند برای افزایش ناکارآمدی‌های سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی. با عبارت‌های کلیشه‌ای سفارش شده فلانی هستند، فلان قومش زحمات زیادی برای کشور کشیده، بگذار یک لقمه نان هم به این بنده خدا برسد، توجیه شده و مجوز می‌گیرند. گویا فرزند سایر شهروندان بنده خدا نیستند؟ کلیپ طنز منعکس شده در متن، چقدر شبیه شیوه استخدام بعضی‌ها در شرایط حاضر است.
شعار سال: سه عامل نابود کننده جریان‌های ارزشی را باید در عادی پنداری امور، شهوت و غفلت دانست. آنقدر تکرار پذیر شده تو گویی که یک رویه معمول و عرفی است و کسی نباید به آن واکنش نشان دهد.
استخدام‌های رانتی علاوه بر خروجی‌ها و پیامد‌های نامیمون خود، زمینه ساز و بهانه شکل گیری فسادی دیگر هستند. یا بده بستان ضربدری می‌کنند و یا شرح حال داستان اینجا حال دادیم، شما بعدا جبران کن، می‌باشند.
تعداد بازدید : 24

استخدام‌های رانتی، سازمان‌ها را به تباهی می‌کشد، حقوق افراد شایسته را پایمال نموده و سبب نادیده گرفتن شایسته سالاری می‌شود. سازمان‌های نظارتی، بازرسی و امنیتی با رصد استخدام‌های رانتی به راحتی می‌توانند شرایط را برای کشف فساد‌های دیگر مهیا کنند. البته اگر اداره‌ای برای این کار وجود داشته و فساد و خود ویژه بینی در این سازمان‌ها، رسوخ نکرده باشد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین