پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۷۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
با وجود زیان انباشته ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت هواپیمایی هما در سال ۹۹ بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر یک از کارکنان این شرکت هواپیمایی دولتی، به طور متوسط، ماهیانه ۱۰میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند.
شعار سال: تعداد کارکنان این شرکت هواپیمایی دولتی تا پایان سال مورد بررسی ۹۳۳۰ نفر بوده که کارکنان رسمی آن ۱۶۴۶ نفر، کارکنان قراردادی آن ۶۱۷۴ نفر و کارکنان شرکت‌های خدماتی آن هم ۱۵۱۰ نفر بوده است.
 
زیان انباشته ۹ هزار میلیارد تومانی هما و کارکنانی که ماهانه ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند + سند

جالب است بدانید کل دریافتی حقوق ومزایای ۱۵۱۰ نفر نیرو‌های خدماتی این شرکت در سال ۹۹ حدود ۱۸ میلیارد تومان بوده و مابقی دریافتی رقم یک هزار میلیارد تومانی هم برای ۷۸۲۰ نفر از کارکنان قراردادی و رسمی بوده است.

فراموش نکنیم که زیان انباشته هواپیمایی جمهوری اسلامی در پایان سال ۹۹ با رشدی بیش از سه هزار میلیارد تومانی نسبت به سال ۹۸ به بیش از ۲۴ برابر سرمایه ثبتی آن رسیده و این شرکت مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است.

شرکت هواپیمایی هما تا پایان سال ۹۹ دارای ۵۵ فروند هواپیما بوده که دستکم ۲۸ فروند آن هم زمین گیربوده است.

گفته می‌شود عامل اصلی زمینگیر شدن این هواپیما‌ها ناشی از کمبود شدید نقدینگی و عدم امکان تامین قطعات و اورهال هواپیما‌ها است.

با این حساب به نظر می‌رسد که به ازای هر فروند هواپیما در این شرکت دولتی ۳۴۵ نفر مشغول به کار هستند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

یک نکته جالب دیگر اینکه در این خشکسالی مالی هما، مبلغ ۸۹۱ میلیارد ریال از وجوه این شرکت هواپیمایی نزد آژانس‌های طرف معامله، اشخاص حقیقی، پرسنل و تنخواه داران بوده که به دلیل ضعف کنترل‌های داخلی و عدم دریافت تضامین کافی به حساب‌های ایران ایر واریز نشده است.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از نود اقتصادی، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۱۴۷۵۶۲، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
0
تو همه چی رکورد دار هستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین