پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۶۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از تداوم عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده از زلزله کوهرنگ خبر داد و گفت: تاکنون عملیات بازسازی واحد‌ها از ۵۰ درصد پیشرفت برخوردار شده است.
شعار سال: مهدی مرادی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار یک رسانه افزود: با مساعد شدن شرایط آب و هوا بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ از سرعت بیشتری برخوردار شده است و پیش‌بینی می‌شود عملیات بازسازی تا پایان تیر تکمیل شود.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله کوهرنگ در مهرماه سال گذشته بر اساس مصوبه دولت مقرر شد تا ۴۹۶ واحد شهری و روستایی به طور کامل بازسازی شود، سه هزار و ۱۲۲ واحد نیز تعمیر و بهسازی شود و سه هزار و ۲۰۱ واحد نیز مشمول برخورداری از تسهیلات معیشتی شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در همین راستا واحد‌هایی که نیاز به بازسازی کامل داشتند آواربرداری شده و عملیات ساخت و ساز این واحد‌ها در حال انجام است بطوریکه تاکنون ۱۲ واحد به بهره‌برداری رسیده و احداث ۴۰ واحد مسکونی نیز تا سقف پیشرفت فیزیکی دارد.

مرادی با بیان اینکه بازسازی مناطق زلزله‌زده در بخش بازفت از پیشرفت بیشتری برخوردار شده است، اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوا بازسازی مناطق زلزله‌زده در بخش بازفت از ۲ بخش مرکزی و صمصامی پیشرفت بیشتری دارد و تعدادی از خانوار‌ها در واحد‌های تکمیل شده ساکن شده‌اند.

وی به اختصاص اعتبارات دولتی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای شهرستان کوهرنگ ۳۹۴ میلیارد تومان بود که از این میزان ۱۳۶ میلیارد کمک بلاعوض بوده که تاکنون ۷۵ درصد آن تخصیص یافته و ۲۵۸ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی بوده است که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، چالش فراروی بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ را سخت‌گذر بودن برخی روستا‌ها و نبود جاده دسترسی عنوان کرد و افزود: این موضوع سبب شده تا حمل مصالح به برخی از روستا‌ها با دشواری انجام گیرد و روند بازسازی کُند شود.

مرادی حمل مصالح ساختمانی در شهرستان کوهرنگ را نیازمند ماشین‌آلات بیشتر دانست و گفت: چنانچه مردم خودشان بخواهند واحد مسکونی را احداث کنند و از طریق بخش خصوصی مصالح را حمل کنند بنیاد مسکن مصالح موردنیاز را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر سال ۱۴۰۰ مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند. این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در چهارمحال و بختیاری از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۴۰۸۰۹، www.irna.ir
اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین