پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
پس از آتش سوزی های گسترده ای که در مراتع پربار شهرستان کنگاور رخ داد؛آمار های مختلفی از میزان آتش سوزی به گوش می رسد.

شعار سال: پس از گذشت چند روز از آتش سوزی های گسترده در مراتع شهرستان کنگاور خبرهای ناموثق از مساحت های مختلف آتش سوزی در مراتع کنگاور خبر میدهد.

روز جمعه 22 مرداد بود که خبرها حاکی از آتش سوزی گسترده در مراتع کوه بزاو و منطقه سرمست در کنگاور داشت.

هرچند که آتش سوزی بسیار گسترده بود و به علت فاصله زیاد تا شهرستان درخواست بالگرد از استان شده بود،در نهایت با عدم ارسال بالگرد نیروها با تاخیر یک ساعته از طریق زمینی به محل حادثه رفتند.

در همان ساعات ابتدایی خبرهای ناموثق از 300 الی 500 هکتار مساحت آتش سوزی داشت که روزهای بعد توسط سرپرست منابع طبیعی رد شد.

شهرام بیات رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کنگاور گفت: میزان آتش سوزی روز جمعه در مراتع کوه بزاو 105 هکتار بود که 90 هکتار از آن علف زاردرجه سه و 15 هکتار آن را درختچه تشکیل میداد.

وی تصریح کرد:اکثر مراتع آتش گرفته از نوع گونه های مهاجم با کلاس درجه 3 بود که با گذشت سال قابل برگشت و احیاء خواهد بود.

بیات گفت: ما در شهرستان کنگاور زمین مشجر نداریم و آسیب آنچنانی به درخت ها نرسیده است.

)زمینهایی که در هر هکتار 25 تا 50 متر مکعب چوب(درخت) داشته باشند مشجر محسوب می شود(

اما آتش سوزی مراتع کنگاور به روز جمعه ختم نشد و روز دوشنبه 25 مرداد آتش سوزی گسترده دیگری با حجم کمتر از آتش قبلی در مراتع قره گزلو به وقوع پیوست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کنگاور میزان این آتش سوزی را 25 هکتار اعلام کرد و نوع گونه های مراتع را علف زار هایی با کلاس درجه3 و قابل بازگشت دانست.

وی تصریح کرد: برخی رسانه ها با عجله گزارش هایی از آتش سوزی اعلام کردند که صحت نداشته و باید منابع طبیعی را منبع خبرهای خود قرار دهند.

حال با تمام این شک شبهه ها از آمار آتش سوزی باید عامل وقوع چنین حوادث تلخ برای طبیعت را پیدا کرد.











با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب کنگاور، تاریخ انتشار 28 مرداد 95 ، کد مطلب: 45584: www. aftabkangavar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین