پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶
فرماندار کرمانشاه، بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله آگاهسازی و آموزش روستائیان برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌های تابستان در مراتع و جنگل‌های کرمانشاه تاکید کرد.

شعار سال: فضل الله رنجبر امروز پنجشنبه در جلسه کمیته بحران شهرستان کرمانشاه که در محل سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز اسلام است و حضور پرشور مردم به امنیت و اقتدار کشور خواهد افزود.

وی بیان داشت: یکی از اصول اصیل انقلاب حمایت از مظلومان جهان است و بدون تردید حضور مردم باعث نا امیدی دشمنان اسلام و دلگرمی دوستان انقلاب و عقب نشینی دشمنان از توطئه های شوم علیه اسلام خواهد شد.

وجود ۳۹۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه در ادامه محور اصلی جلسه را مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگل ها بیان کرد و افزود: کرمانشاه با ۳۹۰ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و ملی از دامنه جنگلی مناسبی برخوردار است.

وی یادآور شد: با توجه به خشکسالی هایی که داشتیم میزان آتش سوزی ها افزایش یافته است لذا باید در حفظ آنها تلاش فروان داشته باشیم.

رنجبر اذعان داشت: از طرف استانداری استان کرمانشاه اعتباری برای جلوگیری از آتش سوزی ها در نظر گرفته شده است تا بتوان چاره اندیشی خوبی برای مقابله با آتش سوزی ها داشته باشیم و برای این کار جهاد کشاورزی، بسیج، نیروهای مردمی، ارتش، بخشداری ها و کلیه ادارات باید پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: در این راستا آنچه مهم است بالا بردن سطح برنامه ریزی ها و تشکیل هسته های مردمی جهت حضور به موقع در مهار آتش سوزی ها است.

کوتاهی از حفاظت منابع طبیعی و جنگل‌ها خیانت به نسل آینده است

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: حفظ جنگل ها و منابع طبیعی کمک به نسل آینده است که اگر در این امر کوتاهی کنیم خیانت کرده ایم.

به گفته فرماندار کلیه اعضای شورای پنجم که از مرداد کار خود را به طور رسمی آغاز خواهند کرد باید به عنوان یک نیروی اطفاء حریق به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: سازمانهای مردم نهاد، ورزشکاران، جمعیت هلال احمر از ارکان مهم برای اطفاء حریق هستند.

لزوم آموزش به روستائیان برای پیشگیری از آتش‌سوزی

رنجبر مهم ترین مساله را پیشگیری از آتش سوزی عنوان کرد و یادآور شد: برای این کار جهاد کشاورزی با آموزش هایی روستائیان را از خطرات آتش زدن جارها آگاه کند.

وی در ادامه به وضعیت آب کرمانشاه اشاره کرد و بیان داشت: طی چند روز گذشته ۵۰۰ لیتر آب از سد گاوشان به طرف شهر کرمانشاه هدایت کردیم که با این کار بسیاری از مشکلات کم آبی شهرستان مرتفع شده است.

نیازمند هفت تا هشت مخزن آب در کرمانشاه هستیم

وی گفت: اما مشکل اساسی که در این رابطه داریم کمبود مخازن آب است که برای ۸۰ هزار متر مکعب نیاز به هفت تا هشت مخزن آب داریم.

وی افزود: در اینچنین جلساتی باید برنامه ریزی کنیم تا زمانی که به دلیل گرمای شدید و افت منابع طبیعی در تنگنا قرار گرفتیم بدانیم باید چکار کنیم، چند دستگاه تانکر آب را در چنین مواقعی می توانیم برای آبرسانی در اختیار داشته باشیم، مناطق بحرانی کدام ها هستند و دیگر مواردی که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

فرماندار از انتصاب و معرفی نیازی فر به عنوان مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه خبر داد و از زحمات مهندس قربانی تشکر کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 01 تیر 1396، کد مطلب:4011815 : mehrnews.comwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین