پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه دولت باید هرچه سریع تر موضوع تجمیع بیمه ها را تعیین تکلیف کند، گفت: اگر به تولیت وزارت بهداشت معتقدیم باید به ابزار آن نیز توجه کنیم.

شعار سال: محمدنعیم امینی فرد درباره طرح تشکیل وزارت سلامت و رفاه، اظهارداشت: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق از سوی برخی نمایندگان مطرح شده اما اعضای کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس بر این باورند که با توجه به اینکه آموزش پزشکی جزو جدایی ناپذیر وزارت بهداشت است پس این طرح بسیار خام بوده و کمیسیون بهداشت موافق این پیشنهاد نیست.

وی با بیان اینکه طرح های خلق الساعه در هیچ حوزه ای نتیجه مثبت نخواهد داشت، افزود: گرچه طراحان این موضوع بر این اعتقادند که با این اقدام تکلیف خدمات حمایتی، پوشش بیمه ها و موارد دیگر مشخص می شود اما واقعیت آن است که باید قالب آموزش پزشکی در وزارت بهداشت و درمان حفظ شود بنابراین کمیسیون بهداشت نظر مساعدی به این طرح ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه به موضوع مهم وجود آموزش پزشکی دروزارت بهداشت در طرح تشکیل وزارت سلامت و رفاه هیچ توجهی نشده است، تصریح کرد: ادغام آموزش پزشکی با ساختار بهداشت و درمان کشور بسیار موفقیت آمیز بوده است، بنابراین نباید این الگوی موفق که دارای دستاوردهای فوق العاده کیفی و کمی بوده را تغییر داد.

امینی فرد با اشاره به اینکه به لحاظ تربیت نیروهای کارشناس، پزشک عمومی، تخصصی و فوق تخصصی با این روش دستاوردهای قابل قبولی حاصل شده است، گفت: نباید ساختارهای موفق را تغییر داد و به تجربه های قبلی بازگشت، بنابراین طرح پیشنهاد تشکیل سازمان سلامت و رفاه اقدام مثبتی نیست.

وی با یادآوری اینکه موضوع انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت درکمیسیون تلفیق آراء مثبت را کسب نکرد، افزود: این موضوع به آن معنا نیست که درشرایط فعلی نمی توان اقدامی را درجهت اصلاح حوزه بهداشت و بیمه ها انجام نداد، البته درخصوص تعیین تکلیف تجمیع بیمه ها نظرات مختلفی وجود دارد که بهتر است دولت دراین زمینه ورود جدی داشته باشد.

امینی فرد با انتقاد از عدم ورود دولت به تعیین تکلیف تجمیع بیمه ها، تصریح کرد: متاسفانه اختلاف نظر میان دو وزارتخانه به سطح پارلمان و جامعه کشیده شد که این موضوع به طورحتم تبعات خوبی ندارد، بنابراین دولت به ویژه شخص رئیس جمهوری باید با استفاده از نظرات کارشناسی این موضوع را تعیین تکلیف کند؛ البته مجلس نیز می تواند دولت را ملزم کند که طی مدت زمان مشخص درخصوص وضعیت بیمه ها تصمیم گیری کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر بند ۷ سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، گفت: در این سیاست ها تاکید شده منابع سلامت از طریق سیستم بیمه ای با محوریت وزارت بهداشت هزینه شود، البته تعابیر مختلفی از تولیت وجود دارد اما زمانی که به تولیت وزارت بهداشت معتقدیم باید به ابزار تولیت نیز توجه کرد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از حبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 آذر 1395، کد مطلب: 3830176:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میثم خان زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
0
0
همه چیز هست. وزارت بهداشت ، اندکی پزشک محور و زیاده خواه شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین