پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
حواشی مربوط به ریاست ابراهیم نوزایی در فدراسیون چوگان وقتی آغاز شد که «بازنشسته» بودن و به خصوص مدرک تحصیلی «فوق دیپلم» داشتن او برملا شد؛ مواردی که اتفاقاً خودِ نوزایی هم هیچ وقت آن‌ها را کتمان نکرده است، اما با وجود آن‌ها وی برای ریاست ثبت نام کرد، تایید صلاحیت شد و حتی رای اکثریت مجمع انتخاباتی را هم گرفت و تا به امروز پیش رفته که حدود سه سال از ریاستش سپری شده و تازه مدرک تحصیلی اش را ارتقا داده است.
شعار سال: صندلی ریاست فدراسیون چوگان پس از چند سال دست به دست شدن میان مدیران مختلف که به عنوان رئیس و سرپرست صاحب اختیار آن شدند، از ۱۹ خردادماه سال ۹۸ در اختیار ابراهیم نوزایی قرار گرفت؛ فردی که تا پیش از مجمع انتخاباتی کمتر نام و نشانی از او در چوگان بود با این حال انتظار می‌رفت با ورودش به فدراسیون بساط حواشی همیشگی و مستمر در این فدراسیون جمع شود، اما خود وی که به عنوان «جانباز ۵۰ درصد» صاحب رای ریاست شده بود عامل حواشی جدیدی شد که به خاطر «فوق دیپلم» و «بازنشسته» بودن آغاز شد.

حواشی مربوط به ریاست ابراهیم نوزایی در فدراسیون چوگان وقتی آغاز شد که «بازنشسته» بودن و به خصوص مدرک تحصیلی «فوق دیپلم» داشتن او برملا شد؛ مواردی که اتفاقاً خودِ نوزایی هم هیچ وقت آن‌ها را کتمان نکرده است، اما با وجود آن‌ها وی برای ریاست ثبت نام کرد، تایید صلاحیت شد و حتی رای اکثریت مجمع انتخاباتی را هم گرفت و تا به امروز پیش رفته که حدود سه سال از ریاستش سپری شده و تازه مدرک تحصیلی اش را ارتقا داده است.

ابراهیم نوزایی ۲۱ اسفندماه سال گذشته مدرک کارشناسی (ناپیوسته) خود را دریافت کرده. این در حالی است که در بند ۴ از ماده ۶ آئین نامه قبلی انتخابات فدراسیون‌ها که انتخابات فدراسیون چوگان هم بر اساس آن برگزار شد، حداقل مدرک مورد نیاز برای احراز پست ریاست داشتن مدرک «کارشناسی ارشد» یا همطراز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان شده بود.

البته طبق تبصره اول همین ماده داوطلبینی که دارای سابقه حداقل یک دوره ریاست، نایب رئیسی (بانوان یا مردان)، و دبیری فدراسیون هستند یا افرادی که دارای گواهی ایثارگری (آزادگان، جانبازان و رزمندگان) هستند، می‌توانند با مدرک «کارشناسی» در انتخابات ثبت نام کنند.

البته که نوزایی هم به عنوان جانباز وارد انتخابات شد، اما اگر هم جانبازی نوزایی ملاک مورد نظر برای مدرک تحصیلی او باشد، بازهم به این نتیجه منجر خواهد شد که ریاست وی در فدراسیون چوگان «منع قانونی» دارد، چون وی با مدرک «فوق دیپلم» وارد انتخابات شد نه «کارشناسی»!

اقدام جدید برای گرفتن مجوز ادامه کار

علاوه بر مدرک تحصیلی یکی دیگر از مشکلات ابراهیم نوزایی برای ریاست در چوگان موضوع بازنشستگی بود. نوزایی که یک جانباز بازنشسته است برای ادامه فعالیت ملزم به دریافت «شناسه» از سازمان امور استخدامی کشور است. در همین راستا وی اخیرا طی مکاتبه با «مُطلبی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش، با اشاره به بخشنامه سال ۹۷ سازمان امور اداری و استخدامی در خصوص به کارگیری انتصاب بازنشستگان، موضوع اخذ شناسه را مطرح کرده است.

این مکاتبه در حالی صورت گرفته است که ابراهیم نوزایی پیش از این هم چنین اقدامی را انجام داده بود، اما با مخالفت سازمان امور اداری و استخدامی کشور مواجه شده بود. این موضوع را شهریورماه سال گذشته ژاله فرامرزیان معاون وقت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش در مکاتبه با مهدی علی نژاد معاون وقت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش اعلام کرده بود.

یک نفر غیرقانونی بودن ریاست چوگان را ببیند

اقداماتی که ابراهیم نوزایی برای دریافت مدرک کارشناسی و شناسه انجام داده است موید همین است که ریاست وی از زمانیکه با انجام ثبت نام وارد گود انتخابات شد، غیرقانونی بوده است با این حال مشخص نیست که چطور او توانست از مسیر‌های سخت تایید صلاحیت گذشته و به مجمع و کسب رای اعتماد لازم از آن برسد.

معاون وقت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش ریاست مجمعی که نوزایی از آن رای اعتماد گرفت را بر عهده داشت، پیش از آن هم مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها پیگیر روند برگزاری انتخابات و مطابقت داشتن آن‌ها با قوانین بود. اما هیچ یک از این دو مدیر قدیمی ورزش که خود امروز ریاست دو فدراسیون را بر عهده دارند، مانع حضور غیرقانونی یک کاندیدا در انتخابات و تصدی ریاست وی نشدند.

این مسئله «چینش روسای فدراسیون ها» در وزارت ورزش قبل را پررنگ می‌کند، موضوعی همیشه قابل انتقاد که انتظار می‌رود در وزارت جدید ورزش هیچ ردی از آن در انتخابات فدراسیون‌ها نباشد.

علاوه بر این انتظار می‌رود وزیر ورزش و معاون وی در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ورودی جدید به پرونده چوگان و ریاست آن داشته باشند و یک بار برای همیشه اعمال نظر قانونی و شفاف خود را در مورد آن اعلام و اجرا کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۹۷۷۸۸، purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین