پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۷۸۴۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
محمدحسین عادلی، دیپلمات سابق و رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی، در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتماد گفت «چه کاری است که اگر به دنبال توافق هستیم کاری بکنیم هزینه آن برای ما یا هزینه برای طرف مقابل افزایش پیدا بکند؟» به گفته او، ما در دوره تنش، توسعه اقتصادی نداریم بلکه تدارکات داریم. تامین معیشت مردم به معنی تدارکات دوره جنگ است.
شعار سال: محمدحسین عادلی، دیپلمات سابق و رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی، در گفت‌وگوی ویدئویی با یک رسانه گفت «چه کاری است که اگر به دنبال توافق هستیم کاری بکنیم هزینه آن برای ما یا هزینه برای طرف مقابل افزایش پیدا بکند؟» به گفته او، ما در دوره تنش، توسعه اقتصادی نداریم بلکه تدارکات داریم. تامین معیشت مردم به معنی تدارکات دوره جنگ است.

بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

ما در دوره تنش، توسعه اقتصادی نداریم بلکه تدارکات داریم. تامین معیشت مردم به معنی تدارکات دوره جنگ است.

چه کاری است که اگر به دنبال توافق هستیم کاری بکنیم هزینه آن برای ما یا طرف مقابل افزایش پیدا کند؟

یکی از نکات خوب این مذاکرات این است که اگر توافقی صورت بگیرد هم به علت یکدست بودن دولت و هم به دلیل پشتیبانی از توافق توسط کسانی که در دولت نیستند، از راس نظام تا بقیه، یک اجماع برای این کار وجود داشته است.

در حال حاضر هیچ کدام از کشور‌های همسایه ما رابطه عادی با ایران ندارند. چرا؟ به این دلیل که از تحریم‌ها می‌ترسند.

آیا کمال مطلوب ما این‌گونه نفت فروختن است؟ اینکه نفت را بفروشیم و پول آن در یک حساب بلوکه شده و ما از آن حساب اندک‌اندک پول دریافت کنیم.

دیپلماسی اقتصادی زمانی قابل اجراست که در یک کشور اعتقاد به دیپلماسی به معنی مذاکره، تعامل و بده بستان برای از بین بردن تنش‌ها و اختلاف‌ها وجود داشته باشد.

فردی که می‌خواهد دیپلماسی اقتصادی را پیش ببرد ابتدا باید یک دیپلمات باشد چرا که دیپلماسی مهم‌ترین ابزار و وسیله پیشبرد اهداف اقتصادی است.

در دوره‌هایی که دارای تنش کمتر و تعامل بیشتر در حوزه سیاست خارجی بودیم رشد اقتصادی ما بالنده و تورم رو به کاهش بوده و به زیر ۲۰ یا ده درصد هم رسیده است.
 
تعداد بازدید : 1
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۵۲۵۴۳، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین