پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
منابعی در تیم انتقال قدرت رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفته‌اند که وی 6 نفر را برای تصدی سمت وزارت دفاع این کشور مد نظر دارد.
شعار سال: منابع آگاه می‌گویند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز جمعه با چند ژنرال بازنشسته نظامی و چند نفر دیگر برای تصدی سمت وزارت دفاع دیدار کرده است.

»جیمز ماتیس» که به نوشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از جمله فرماندهان قدیمی جنگ است و در گذشته بارها درباره «تهدیدهای امنیتی ایران» ابراز نگرانی کرده یکی از گزینه‌هایی است که ترامپ برای این سمت مد نظر دارد.

منابعی در تیم انتقال قدرت ترامپ به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند انتظار می‌رود ژنرال ماتیس، ساعاتی دیگر با رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در نیویوجرسی دیدار کند.

»دیوید پترائوس»، فرمانده اسبق نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان که او هم مواضع ضد ایرانی دارد یکی دیگر از گزینه‌های ترامپ برای وزارت دفاع است.

»جک کین»، از مشاوران ترامپ در کارزار انتخاباتی نیز یکی از گزینه‌های متحمل برای انتصاب به این سمت است.

منابع وال‌استریت‌ژورنال می‌گویند کمپین ترامپ، علاوه بر این گزینه‌ها در حال بررسی دست‌کم سه نفر دیگر از جمله «جیم تلنت»، سناتور جمهوری‌خواه بازنشسته ایالت میسوری، «استفان هادلی»، مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش پسر و «تام کاتن» سناتور فعلی ایالت آرکانزاس هستند.

»جیم تلنت»، مواضع تُند ضد ایرانی دارد و بارها خواستار لغو توافق هسته‌ای این کشور با گروه 1+5 شده است.

»استفان هادلی»، جزء امضاکنندگان نامه‌ای به اوباما از طرف مشاوران امنیت ملی اسبق آمریکایی در ژوئن سال 2015 است که به رئیس‌جمهور آمریکا درباره ضرورت گنجاندن مفاد سخت‌گیرانه در توافق هسته‌ای با ایران هشدار می‌دهد. وی همچنین در مقاله‌ای در واشنگتن‌پست سال 2013 نوشته که برای مهار بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه بایستی ایران و سیاست‌های منطقه‌ای این کشور را مهار کرد.

«تام کاتن» نیز جزء تندروترین سناتورهای آمریکایی ضد برجام و ایران است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشرق نیوز، تاریخ انتشار: 29 آبان 1395، کد مطلب: 656604، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین