پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
گزینه احتمالی وزارت دفاع دولت جدید آمریکا برای تایید صلاحیت خود با مشکل مخالفت دموکرات‌های مجلس سنا و دیگر افراد مرتبط با حزب دموکرات روبرو شده است.

شعار سال: به نقل از پولیتیکو، ژنرال «جیمز ماتیس» گزینه احتمالی وزرات دفاع در کابینه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا برای بدست آوردن این منصب نیاز به تایید اکثریت نمایندگان مجلس سنای این کشور دارد.

ماتیس به 60 رای در سنا نیاز دارد تا وزیر دفاع آمریکا شود.

«چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا نظر خوشی در مورد ماتیس ندارد و به دلیل اینکه نفوذ بالایی بر روی دموکرات‌های آمریکایی دارد می‌تواند تکلیف پیروزی یا شکست ماتیس را روشن نماید.

ماتیس 4 سال پیش بازنشسته شده و از ارتش آمریکا جدا شد. بر اساس قوانین فعلی آمریکا پرسنل نظامی اگر بخواهند به مناصب کلیدی دفاعی دست پیدا کنند باید پس از بازنشستگی به مدت هفت سال دور از هرگونه فعالیت نظامی باشند.

بسیاری از سناتورهای آمریکایی نیز از حالا با وزیر شدن ماتیس مخالفت کرده‌اند. بسیاری از گروه‌های دموکرات نیز از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند.

منتقدین بر این باورند که منصب وزارت دفاع یک منصب مدنی محسوب می‌شود نه صرفا نظامی که بخواهد توسط ژنرال‌های بازنشسته ارتش اداره شود.

اگر یکی از سناتورها درخواست کند تا رای گیری 60 امتیازی لحاظ شود آن وقت ماتیس به آرای 8 سناتور دموکرات نیاز خواهد داشت تا به پیروزی برسد زیرا جمهوریخواهان تنها 52 کرسی سنا را در اختیار دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 آذر 95 ، کد مطلب: 1257394: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین