پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۸۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
در حالی فعالان صنعت آلومینیوم می‌گویند که قیمت تمام شده در بورس کالا بالاتر از قیمت‌های صادراتی این صنعت است که یک کارشناس بورس کالا از مافیای برخی شرکت‌های عرضه کننده در بخش انواع صنعت خبر داده و می‌گوید: «همه چیز در دست عرضه کنندگان است».
شعار سال: چندی پیش آریا صادق نیت حقیقی دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم به یک رسانه گفته بود که فروش آلومینیوم از طریق بورس گران‌تر از قیمت صادراتی این صنعت است. وی از این موضوع ابراز ناراحتی کرده و اعلام کرده بود این موضوع به نفع تولیدکنندگان نخواهد بود.

در همین راستا حسین برزگر کارشناس بورس کالا گفت: «معمولا قیمت ها، در بورس کالا براساس تقاضا انجام می‌شود و در برخی مواقع قیمت‌های روی تابلو واقعی نیست. به عبارتی قیمت‌های واقعی کمتر از آن چیزی است که که در تابلوی بورسی دیده می‌شود».


قیمت تمام شده آلومینیوم در بورس بالاتر از نرخ صادراتی؟

وی علت این قیمت‌های کاذب رو مافیا در بورس دانسته و ادامه داد: «بسیاری از عرضه کننده‌ها به محض عرضه محصولاتشان با شرکت‌های زیر مجموع خود برای خرید، هماهنگ می‌کنند و این گونه تقاضای کاذب ایجاد شده و قیمت‌ها سر به فلک می‌کشد و سایر شرکت‌ها هم بدین شکل، افزایش نرخ را پیشه کرده و قیمت‌ها به شدت افزایش می‌یابد».
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز، تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۶۳۲۶۳، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین